Samtaler

Ønsker du noen å snakke med? Vi er tilgjengelige for samtaler og sjelesorg, både ved et engangstilfelle eller etter fast avtale over en avgrenset periode. Tilbudet er gratis og er tilgjengelig for alle.

Det er mange gode og viktige prater som skjer i Sjømannskirken. Her snakker vi om alt mellom himmel og jord, om livet sånn som det er og vi snakker om tro og eksistensielle spørsmål. Mange av disse samtalene skjer over en kaffe i en uformell kirkekaffe, andre i samtalerommet der en kan gå litt dypere og ha litt bedre tid.

Hva kan jeg snakke om?

Hos oss kan du snakke om alt: Hverdagslige, relasjonelle eller personlige utfordringer, spørsmål om tro og tvil, utfordringer knyttet til korona, for å nevne noe. Du bestemmer selv hva du ønsker at samtalen skal handle om.

Hvordan kontakter jeg dere?

Ta kontakt med oss per e-post eller sms for å avtale samtale.

Chat med en prest eller diakon

Sjømannskirken har i samarbeid med Den norske kirke laget en chattetjeneste der du kan snakke med en prest eller diakon per chat. Chatten er gratis og anonym. Det stilles ingen krav til hva du tror på, mener og føler – her er det rom for deg, og vi har taushetsplikt.

Les mer om chattetjenesten her

For avtale eller videre spørsmål, fyll ut skjemaet