USA Sjømannskirken i Los Angeles

BLI MED PÅ PÅSKEPROGRAMMET I KIRKEN

Lørdag 23. mars, Familiedag med påskeverksted og lek i hagen fra kl. 1pm.

Vi har gudstjenester PALMESØNDAG, LANGFREDAG og PÅSKEDAG. Hver dag har sitt særpreg.

Palmesøndag 24. mars kl 11.00 -
Gudstjeneste med inntoget i Jersualem Vi legger ned kapper på gulvet og har palmegrener til alle som kommer.  Hoppeslott og lek i hagen for barna etter gudstjenesten(barnevennlig).

Langfredag 29. mars kl 19.00 - Pasjonsgudstjeneste med avdekking av alteret. Alteret dekkes i svart, korset bæres inn og sårene til Jesus markeres med fem røde roser.

Påskedag 31. mars kl 11.00
Festgudstjeneste med feiring av Jesus oppstandelse. Vi starter gudstjenesten med å fylle korset med vakre påskeliljer. Vi synger de utrolig flotte påskesalmene og vandrer gjennom påskens dager i kirkas egen påskevandring. Barnevennlig! Egg hunting for barna, i hagen etter gudstjenesten.

Ordinære åpningstider
Mandag - tirsdag stengt
Onsdag - lørdag 11:00 - 16:00
Søndag - 10:30 - 14:00

Butikken er stengt under gudstjenesten på søndager, fra ca. 11:00 til ca. 12:00

Fredag er svensk dag på kirka
Første søndag i måneden er det svensk gudstjeneste

Regular hours
Monday - Tuesday closed
Wednesday - Saturday 11 AM - 4 PM
Sunday - 10.30 AM - 2 PM

The shop is closed during the Sunday service, from 11 to 12

Friday is Swedish day ay church

First Sunday of every month we have Swedish service

Du er velkommen hjemom! Vi har hjemmebakst og norske favoritter!

Sjømannskirken i Los Angeles ligger i fredelige San Pedro, 40 minutters kjøretur fra Santa Monica og Hollywood. Du er velkommen til gudstjenester, sosiale treff, kaffe, vafler, en dukkert i bassenget, lek i hagen eller innkjøp i vår skandinaviske butikk.

Hva skjer i kirken?

Dette gjør vi

Processed ECA76E8B F0E4 4751 B390 0BB3D2CA9C0C BB713999 DA96 49F8 9D6E 469C28C783CA

Barn/Unge

Vi ønsker at kirken skal være en plass for mennesker i alle aldre, og ønsker store og små velkommen.
Når det gjelder barn og unge, har vi følgende tilbud:

Hver onsdag har vi Småbarnstreff i kirken klokken 10, med norsk sangstund, lunsj og fri lek. Dette er et fint sted å treffe andre med små barn. Kontaktperson: Anna Spilling Isaksen, asi@sjomannskirken.no

Hver søndag er det Søndagsskole, hvor barna får utfolde seg, leke og høre en fortelling fra Bibelen. På Supersøndag, den siste søndagen hver måned, tar vi i tillegg ut hoppeslottet og isbaren!

Vi har også arrangementer for studenter og andre unge, og kan kontaktes dersom man for eksempel ønsker å avtale besøk på sin skole. Kontaktperson: Petter Piita Isaksen, ppi@sjomannskirken.no

I kirkens hage har vi en liten lekeplass og svømmebasseng som man er velkommen til å bruke i kirkens åpningstider.

Bryllup3 16X9

Bryllup

Nyttig informasjon om bryllup i Sjømannskirken.

Daap 1 16X9

Dåp

Velkommen til dåp hos oss.

Topoftherock

Konfirmasjon

Velkommen til konfirmasjon hos oss.

Hjem Sykebesoek Web 16X9

Oppsøkende arbeid

Vi er her for deg.

Lys Rose Minnestund 16X9

Gravferd og minnemarkering

Vi er der i sorgen.

Beredskap 16X9

Hjelp og beredskap

Vi er her for deg.

Juletrefest1 16X9

Støtt kirka vår!

Vis alle

Støtt vårt arbeid du også, slik at vi kan være til stede for nordmenn i utlandet som trenger omsorg og trygghet!

Støtt Los Angeles sitt arbeid

kr
Les mer om skattefradrag i Norge her

3 dl havregryn
7,5 dl melk
3 dl yoghurt naturell
3 egg
3 ss olivenolje
2 ss sukker
1 ts vaniljesukker
1 ½ bakepulver
4 dl hvetemel
3 dl grovt hvetemel

• Rør sammen havregryn sammen med melk, yoghurt, olivenolje og egg.
  • Bruk gjerne miksmaster.
  • Tilsett så vaniljesukker, bakepulver og mel.
  • La røren stå og svelle i kjøleskapet i 30 min, før du steker vaflene.
  • Disse vaflene smaker veldig godt med brunost på!

Vil du gjøre det på "Hollywood-fruers" vis, putter man en ferdigstekt vaffel (1/2 plate) i blenderen.
Tilsett en håndfull spinatblader, 2 ts wheat grass, 2 dl appelsinjuice og en håndfull isbiter.
Kjør blenderen til du har en jevn "smoothie". Tilsett mer vann dersom du vil ha tynnere konsistens.
Voila! Så har man en ferdig "Breakfast-smoothie"!