Vielse andre steder i Thailand

Hvis dere ønsker vielse andre steder i Thailand enn på Sjømannskirken i Pattaya eller i Pattaya-området, kan sjømannspresten også reise ut til andre kirker eller passende vigselssteder i vårt område. I slike tilfeller er dere selv ansvarlige for det praktiske rundt arrangementet.

NÅR KAN VIE ANDRE STEDER I THAILAND?

Vi prøver å være så fleksible som mulig ved valg av tidspunkt og sted for vielsen. Men vi strekker ikke alltid til. Dersom bryllupet ønskes så langt unna kirken at presten må overnatte, kan dere ikke velge lørdag eller søndag da presten har gudstjeneste i Pattaya hver søndag. Men høysesongen november - mars har vi en ekstra vinterprest her, og da kan også helgene benyttes.

OBS. Vi har stengt for vielser i uke 3, 2025.
Vi kan heller ikke tilby vielser andre steder i Thailand enn på Sjømannskirken lørdag, søndag og mandag i perioden 01.03 til 01.11.24.

De mest populære stedene for vielser finner du på følgende steder:

Sentral Thailand:    Bangkok, Hua Hin og Cha-Am.
Øst-Thailand:          Pattaya/Jomtien og øyene utenfor, Koh Lahn, Koh Samet & Koh Chang.
Sør-Thailand:          Phuket, Krabi og Phi Phi,Koh Samui, Koh Phangan og tilstøtende øyer.
Nord-Thailand:       Chiang Mai og Chiang Rai.

I første omgang må  dere sende inn en forespørsel for tidspunkt for vielsen. Vi sjekker dernest om vi har en prest ledig for aktuelle tidspunkt og for nødvendig reisetid til og fra oppgitt vielsessted. Dernest oppdaterer vi dere pr. e-post og avtaler så nærmere om detaljene.

Her kommer du tilbake til vår bryllupside

SEND INN FORESPØRSEL OM DATO OG TIDSPUNKT FOR VIELSE HER

Hva koster det?

For vielser andre steder i Thailand
må vi ofte reise langt og lenge med bil, fly eller med båt.
Noe steder må vi regne med 1 eller 2 netter overnatting for presten.
Transport-,kost- og hotellutgifter kommer i tillegg der det ikke annet er sagt, og vil bli etterfakturert.

Vielse på Sjømannskirken :  NOK 6500,- (Inkl. organist og blomsterdekorasjon)

Vielse i Bangkok og Rayong: NOK 8 500 (Inkl. reise og kost)

Vielse på Koh Samet: NOK 7300,- Reisekostnader, kost og hotell (og/eller evt. speedbåt tilbake) kommer i tillegg, og vil bli etterfakturert.

Vielse på Hua Hin og Cha Am: NOK 8500,- Reisekostnader og hotell (1 døgn) kommer i tillegg og vil bli etterfakturert.

Vielse andre steder i Thailand f.eks. Phuket, Krabi, Koh Samui, Chiang Mai: NOK 8500,-. Reisekostnader, kost og hotell (1 til 2 døgn) kommer i tillegg og vil bli etterfakturert.

Forbønn for borgerlig inngått ekteskap har samme pris som vielse.

Utgifter til blomster og musikk etc. dekkes av brudeparet på alle vielsessteder utenom vielse på Sjømannskirken.

Kansellering av vielse

Ved eventuell kansellering av vielse mindre enn én måned før den planlagte vielsesdatoen, påløper en avbestillingsavgift på 1500 NOK.

Ved flyreiser til vielsessted, må vi vanligvis bestille og betale billettene i god tid før vielsen.  Ved eventuell avbestilling etter at vi har kjøpt flybilletter, må brudeparet selv dekke billettutgifter pluss 1 000 NOK ,- i adm. utgifter.

Vigselsseremonien

Det er den samme seremonien som brukes i kirken i Norge. En vielse varer normalt 20-35 minutter alt ettersom hvor mye man ønsker av sang/musikk eller andre innslag. Det er mulig å velge både norsk og engelsk som språk i vigselen.

Lese mer om vigselsseremonien