Konfirmantåret 2023/24

Har dere en kommende konfirmant i familien?
Da kan dere tenke på om dere ønsker å følge opplegget vi har her i Dubai.

Ved Sjømannskirken i Dubai har vi et fullverdig konfirmantopplegg, tilsvarende det som tilbys i menigheter i Norge. Vi ønsker primært å stille de gode spørsmålene fremfor å gi de rette svarene, og å være en tydelig samtalepartner for konfirmantene om livets store spørsmål og kristen tro. Konfirmasjonstiden er både for deg som vet hva du tror på og deg som fortsatt lurer. Selve konfirmasjonshandlingen er en forbønnshandling, der Guds løfter til oss i dåpen bekreftes.

Bli med som konfirmant i Sjømannskirken!

Lurer du på hva som skjer i konfirmasjonstiden, les mer her.

Det er mange grunner til å være konfirmant

• Når du er nysgjerrig på den kristne tro
  • Når du tviler på om det finnes en gud
  • Når du vil lære mer om Jesus
  • Når du vil stille vanskelige spørsmål om «Gud og Jesus og sånn…»
  • Når du vil være med å lage gudstjeneste
  • Når du vil holde på en familietradisjon
  • Når du vil bli kjent med nye mennesker
  • Når du vil bli bedre kjent med deg selv

– eller om du lurer på om det kanskje finnes noe mer mellom himmel og jord, som kan bety noe for deg videre i livet. Uansett hva som er DIN grunn for å være konfirmant, er du hjertelig velkommen til et spennende og lærerikt år!

Er du ikke døpt?

For å bli konfirmert må man være døpt. Er du ikke døpt, er det ikke noe problem. Man kan likevel begynne på konfirmantåret, og om man bestemmer seg for å konfirmere seg, avtaler vi en tid for å gjennomføre dåp i god tid før konfirmasjonsdagen. I forkant av dåpen blir det en dåpssamtale med presten.

Planlegger du å konfirmere deg i Norge?

Vi er fleksible på hvor konfirmasjonsdagen finner sted. Du kan følge undervisningen i Dubai og konfirmere deg i en menighet i Norge. Dette har vi avtaler på – og vi tar gjerne en prat om det.

Konfirmantavgift

Konfirmantavgiften er AED 1500 + VAT (5%). Denne dekker alle utgifter til bibel, nettkonfirmant og "konfirmantdøgn", men ikke leir i London.

Bor dere andre steder i Emiratene eller annet GCC-land?

Ta kontakt, så skreddesyr vi opplegget så du får med deg mest mulig.

Ansvarlig for konfirmantopplegget

Ansvarlig for konfirmasjonsopplegget er Sjømannsprest Randi Langkaas.

Har dere spørsmål, ta kontakt med henne på epost eller ring (+971) 58 594 5237.

Hjertelig velkommen som konfirmant på Sjømannskirka!

Konfirmanttidens program

Vi erfarer at det å møtes og å være sammen er viktig gjennom konfirmasjonstiden, derfor legger vi opp samlingene slik at vi håper det skal være mulig å få til for alle. Samlingene og leir anses som obligatoriske. Om det en gang skulle bli vanskelig å møte opp, ber vi om beskjed så tidlig som mulig i forkant.

Konfirmantundervisningen vil bestå av at man følger nettkonfirmantopplegget og har samlinger ca. hver fjerde uke, og hver samling vil normalt starte fredag klokken 17 med  undervisning, og påfølgende ungdomsklubb klokken 19-22. Søndag starter samlingen 10.30 med undervisning, gudstjenesteverksted, måltidsfellesskap og sosiale samlinger, og så avsluttes dagen med Gudstjeneste klokken 16, der konfirmantene deltar, og Grillsamling kl 17 (både gudstjeneste og grillsamling er åpen for alle).

For kullet 2023/2024 er alle konfirmantene fra UAE, og samlingene er på fredag ettermiddag med påfølgende ungdomsklubb (åpen for andre tenåringer også) og hele søndag.

Datoer for samlingene:

16 og 17 September

13 og 15 Oktober

10 og 12 November

8 og 10 Desember

12 og 14 Januar

9 og 11 Februar

Mars (Dato ikke fastsatt) Konfirmantleir i London

Konfirmasjonsgudstjeneste

29. Mars Kvelden før konfirmasjonen inviterer vi til avslutningsfest for konfirmanter med familier og gjester.

Påskeaften 30.mars er det Konfirmasjonsgudstjeneste klokken 11.00

Filer
Last opp bilde av passet ditt
Last opp bilde av din dåpsattest
Foresatte
Tillatelser
Kan konfirmantens navn og bilde offentliggjøres i forbindelse med konfirmasjonstiden? (Nettsider, bønnekort, aviser, Facebook)
Nyhetsbrev om hva som skjer på kirken, åpningstider og annen relevant informasjon.