STILLINGSUTLYSNING - Administrasjonsmedarbeider 100%

Sjømannskirken på Gran Canaria har en mangfoldig virksomhet, med snart 35 års virksomhet på øya. Samtidig er den en del av en global kirkelig virksomhet for nordmenn i utlandet. Sjømannskirkene er inviterende og oppsøkende og legger til rette for å være åndelige, kulturelle og sosiale møtesteder. Sjømannskirken preges av aktive frivillige og et sammensatt team av ansatte, utsendte fra Norge og lokalboende. Felles for alle er at vi tilstreber å kombinere god formel kompetanse med gleden over å møte mennesker. Et av virksomhetens sentrale fokus er menneskemøter og relasjonsbygging.

Sjømannskirken i på Gran Canaria lyser ut lokal stilling som administrasjonsmedarbeider i 100%. Dette er jobben for deg som har spansk kompetanse innen økonomi og administrasjon og kjenner de spanske forholdene godt. Du har også et engasjement for kirkelig virksomhet. Du vil dermed bidra til gode og effektive rutiner rundt administrasjon og forvaltning av kirkens samlede virksomhet. Du er har stor arbeidskapasitet, er ryddig, omgjengelig og liker mennesker. Du evner å jobbe selvstendig og trives samtidig med å være del av et

team. Du behersker norsk, engelsk og spansk flytende, muntlig og skriftlig. Ved å være lokalt ansatt i Spania er du innenfor rammen av spansk lønns- og arbeidsvilkår, helse- og trygdesystem. Det innebærer også at du bor i rimelig avstand fra kirken og har permanent opphold i Spania.

Stillingen vil primært handle om å bistå daglig leder i ivaretakelsen av kirkens ulike administrative behov og -oppgaver og vil også omfatte kirkens samlede regnskapsføring. Stillingen er et bindeledd mellom forvaltningen innen Sjømannskirkens globale organisasjon og de ulike spanske rutiner. Den vil samhandle nært med andre medarbeidere i forvaltningen av leverandøravtaler innen forsikring, vedlikehold og innkjøp etc. Daglig leder ved Sjømannskirken er nærmeste leder.

Som del av teamet vil administrasjonsmedarbeideren også delta i planlegging og gjennomføring i kirkens arrangement og relasjonsbyggende virksomhet, alt etter behov og etter nærmere avtale med daglig leder.

Hovedoppgaver – ansvar
Regnskap

• Utarbeide budsjett i samarbeid med daglig leder
  • Bilagsføring og arkivering