mor10

Konfirmasjon

Konfirmasjon ved Sjømannskirken i Houston

Sjømannskirken i Houston tilbyr
- på lik linje med norske menigheter - konfirmantundervisning for ungdom. Undervisningen er lagt opp på norsk, og følger tilnærmet samme opplegg som Den norske kirke legger opp til.

Hva er konfirmasjon?
Konfirmasjon i kirken handler om å utforske kristen tro og livets store spørsmål. Vi snakker ganske enkelt om livet - på godt og ondt. Du er velkommen til konfirmasjon i kirken uansett om du tror, tviler eller bare er nysgjerrig.

Konfirmantåret er en fin mulighet til å bli kjent med deg selv og Gud, oppleve godt fellesskap med de andre konfirmantene i Houston og gjøre mange artige ting sammen.

Konfirmasjon i Houston
Ved Sjømannskirken i Houston vet vi at skolegang og fritidsaktiviteter tar mye tid for mange tenåringer. Vi er også klar over at avstandene i Houston-området er store og at det ikke alltid er like lett å få tiden til å strekke til. Derfor er selve konfirmantsamlingene lagt til helg inkludert overnatting i kirken, som en sosial og praktisk løsning.

For mer informasjon om dato for samlinger og årets konfirmasjon kontakt Øystein Bang på ohb@sjomannskirken.no