Konfirmantåret 2023/24

Bli med som konfirmant i Sjømannskirken!
Informasjon om og påmelding til konfirmasjonsåret 2023/24

Registreringsskjema for konfirmasjon 2023/24 ligger nederst på siden her - fyll ut og meld deg på!

Har dere en kommende konfirmant i familien?
Da kan dere tenke på om dere ønsker å følge opplegget vi har her i London.

Ved Sjømannskirken i London har vi et fullverdig konfirmantopplegg, tilsvarende det som tilbys i menigheter i Norge. Vi ønsker primært å stille de gode spørsmålene fremfor å gi de rette svarene, og å være en tydelig samtalepartner for konfirmantene om livets store spørsmål og kristen tro. Konfirmasjonstiden er både for deg som vet hva du tror på og deg som fortsatt lurer. Selve konfirmasjonshandlingen er en forbønnshandling, der Guds løfter til oss i dåpen bekreftes.

Bli med som konfirmant i Sjømannskirken!

Lurer du på hva som skjer i konfirmasjonstiden, les mer her.

Det er mange grunner til å være konfirmant

• Når du er nysgjerrig på den kristne tro
  • Når du tviler på om det finnes en gud
  • Når du vil lære mer om Jesus
  • Når du vil stille vanskelige spørsmål om «Gud og Jesus og sånn…»
  • Når du vil være med å lage gudstjeneste
  • Når du vil holde på en familietradisjon
  • Når du vil bli kjent med nye mennesker
  • Når du vil bli bedre kjent med deg selv

– eller om du lurer på om det kanskje finnes noe mer mellom himmel og jord, som kan bety noe for deg videre i livet. Uansett hva som er DIN grunn for å være konfirmant, er du hjertelig velkommen til et spennende og lærerikt år!

Er du ikke døpt?

For å bli konfirmert må man være døpt. Er du ikke døpt, er det ikke noe problem. Man kan likevel begynne på konfirmantåret, og om man bestemmer seg for å konfirmere seg, avtaler vi en tid for å gjennomføre dåp i god tid før konfirmasjonsdagen. I forkant av dåpen blir det en dåpssamtale med presten.

Planlegger du å konfirmere deg i Norge?

Vi er fleksible på hvor konfirmasjonsdagen finner sted. Du kan følge undervisningen i London og konfirmere deg i en menighet i Norge. Dette har vi avtaler på – og vi tar gjerne en prat om det.

Konfirmantavgift

Konfirmantavgiften er £350. Denne dekker alle utgifter til leir, samt "konfirmantdøgn", undervisning ellers og konfirmantbibel. I løpet av høsten 2023 mottar alle en faktura på e-post. Sjømannskirken i London ønsker at ALLE kan delta på konfirmant-opplegget. Man kan søke om utsatt eller redusert betaling dersom det er behov for det.

Bor du langt unna London?

Nettkonfirmanttilbudet er laget for norske ungdommer fra 14 år, som tilbringer hele eller deler av konfirmanttiden i utlandet, og som av ulike grunner ikke kan delta i undervisningen ved en av Sjømannskirkens utestasjoner. Du er med på leir, men resten av undervisningen skjer på nett.

Du kan lese mer og registrere deg som nettkonfirmant her.

Ansvarlig for konfirmantopplegget

Ansvarlig for konfirmasjonsopplegget er menighetspedagog Ingeborg Julie Tjelle, har dere spørsmål, ta kontakt med henne på epost eller ring (+44) (0) 7958431843

Hjertelig velkommen som konfirmant på Sjømannskirka!

Datoer konfirmantåret 2023/24:

Høsten 2023:
16-17. sept
– Konfirmantlørdag.
Søndag gudstjeneste med presentasjon av konfirmantene, og undervisning etterpå.
8. okt - Gudstj med undervisning etterpå.
5. nov - Gudstj med undervisning etterpå.
19. nov – Basarlørdag eller søndag med dugnad!
3. des - Gudstj med undervisning etterpå.

Våren 2024:
21.jan– Gudstj med undervisning etterpå
18 eller 11. feb- Gudstj med undervisning etterpå.
Leir i mars (dato ikke bestemt, men den går fra torsdag til søndag)
14. april – Gudstj med undervisning etterpå
28.april – Gudstj med undervisning etterpå