Velkommen til bryllupsfest

Legg bryllupsreisen til Mallorca eller Barcelona

I vårt vakre kirkerom vil dere få en enkel og høytidelig seremoni.

Sjømannskirken på Mallorca er en av de mest populære kirkene å gifte seg i for nordmenn i Spania - og det med god grunn. Vi har et nydelig kirkerom for vielsen, palmehage og flott patio i grønne omgivelser.
Vielsen skjer etter norsk vigselsrett, men med det tillegg at ingen av brudefolkene kan være spansk statsborger og minst èn må være norsk statsborger.

SLIK GJØR DERE DET

1. Velg dato og tidspunkt. Send inn skjema for registrering og betaling
Du må gjerne være tidlig ute med å reservere dato og tid for vielsen. I registreringsskjemaene som du finner i lenkene under, reserverer dere dato og tidspunkt for vielsen på Mallorca eller i Barcelona. Dere får umiddelbar bekreftelse ved innsendelse av skjema.

BRYLLUP PÅ MALLORCA:   Gjør avtale her

BRYLLUP I BARCELONA:   Gjør avtale her

2. Bestill prøvingsattest og send den inn i god tid før bryllupet
For å kunne vies må man ha prøvingsattest eller "Erklæring fra brudefolk før prøving av eksteskapsvilkår."  Attesten bestiller dere fra Skatteetaten ,og det må gjøres i god tid før vielsen. Søk om attesten her: Erklæring fra brudefolkene
Når dere har mottatt prøvingsattesten, laster dere den opp som en PDF-fil i skjemaet som dere finner ved å trykke på lenken under. Husk at prøvingsattesten må være oss i hende senest 1 mnd. før vielsen.

PRØVINGSATTEST: Send inn attesten her

3. Velg musikk og servering
Vanligvis velger man musikk god tid i forveien. Du velge selv inngangsmusikk, gjerne et par salmer og utgangsmusikk til vielsen i kirken. Dere kan også foreslå andre innslag som dere ønsker i vielsen. Gå inn på lenken under, så finner dere også forslag til musikk, bryllupsmarsjer og salmer, og noen kontakter for musikere og sangere.

MUSIKK: Velg sang og musikk til vielsen her

4. Praktiske tips i for vielse på Mallorca og i Barcelona
Vi får ofte spørsmål om fotografer, frisører, blomsterbutikker, makeup, bryllupsplanlegger etc. Følger du lenken under finner du litt mer informasjon om noen kontakter som vi har hatt god erfaring med.

Praktiske tips for vielse på Mallorca og i Barcelona

Når kan du gifte deg?

Vielse på Mallorca
Vi tilbyr vielser i Sjømannskirken på Palmanova, Mallorca Tirsdag, onsdag og torsdag kl. 14.00  og kl. 16.00.
Vielse å andre steder på Mallorca må avtales.

Vi prøver å være så fleksibel vi kan mht. tidspunkt.

Sens oss forespørsel om alternativ dato og tidspunkt for vielse på Mallorca.

For vielser i Barcelona
bruker vi hovedsakelig Basilica de la Purisima Concepción. Her forholder vi oss til et begrenset antall dager i perioden april - oktober.
Her finner du aktuelle datoer for 2024

Prøvingsattest

Bestill prøvingsattest (erklæring fra brudefolk) og send den til oss senest 1 måned før vielsen. Søk om prøvingsattest her. Mottatt attest lastes opp og sendes til oss her.

Forloverne skal sende inn 'Forlovererklæring' til skatteetaten. Forloverne behøver ikke å være tilstede i vielsen, men det skal være to vitner utenom prest og brudepar. Det kan vi ordne.

Vigselsrett

Sjømannskirken har vigselsrett i Spania dersom en av dere har norsk statsborgerskap. Vi har ikke vigselsrett for personer med spansk statsborgerskap. Det gjelder også om man har dobbelt statsborgerskap norsk/spansk.

Pris for vielse

MALLORCA
En vielse
i sjømannskirkens lokaler i

Palmanova på Mallorca koster 7000 kroner.

Vielse i andre kirker/steder på øyen koster 11000 kroner.

Fornyelse av ekteskapsløftene og Forbønn for borgerlig inngått ekteskap har samme pris som for vielse.

BARCELONA
Vigselavgiften for vielser i Basilica de la Purisima Concepcion i Barcelona  er 16 000 kroner. Avgiften inkluderer leie av kirke og prestens reise t/r Mallorca.
Vielse andre steder i Barcelona koster også kr 16.000, men inkluderer kun prestens tjeneste og reise t/r Mallorca.
Bryllupsavgiften betales samtidig som dere reserverer dato for vielsen. Dere får full refusjon av beløpet dersom bestillingen kanselleres inntil 2. mnd. før vielsen. Ved kansellering mindre enn to måneder før vielsen trekkes 2000 kroner av innbetalt beløp.

Vigselssamtale

Brudeparet blir kontaktet av prest for avtale om vigselssamtale. Den finner sted kort tid før vielsen, og varer minimum én time. Vi blir litt kjent og går igjennom  det praktiske rundt selve vigselen.
Samtalen kan foregå på Teams eller telefon.

E-post kontakt for vielser på kirken:
mallorcavielse@sjomannskirken.no