Påmelding konfirmasjonsåret 2023/2024

Konfirmasjon

Konfirmant i Sjømannskirken?

Tid for undring og nye opplevelser

Konfirmasjon i kirken handler om å utforske kristen tro og livets store spørsmål. Du er velkommen til konfirmasjonsundervisning i kirken uansett om du tror, tviler eller bare er nysgjerrig.

I konfirmasjonstiden får du lære mer om Gud og deg selv. Vi snakker om livet – på godt og vondt. Samtidig får du mange nye opplevelser. Bli med på en spennende reise fram til den høytidelige konfirmasjonsdagen, Palmesøndag 24.mars 2024!

Må jeg være døpt?

Alle som ønsker det kan delta i konfirmasjonsundervisningen, men den som vil konfirmeres må være døpt. Det er ikke uvanlig at konfirmanter døpes i løpet av konfirmasjonstiden. Tid og sted for dåpen avtales med familien.

Undervisningen

Ca. én søndag i måneden på Sjømannskirken i Singapore kl. 13:00-18:00 (inkl. gudstjeneste) fra september til mars.

Første samlinger:

• 26. august: Informasjonsmøte for foreldre og konfirmanter kl. 13:00
  • 03. september: Første undervisning kl.13:00-18:00 m/presentasjon av årets konfirmanter på gudstjenesten kl.17:00. Det blir grilling etter gudstjenesten.

Andre dager: I tillegg vil konfirmantene delta på enkelte andre arrangement. Fullstendig program vil bli delt ut på informasjonsmøte 26. august.

Foreldreinvolvering

Foreldremøte 26. august kl.13:00-15:00. I tillegg er det hyggelig om foreldre støtter opp om gudstjenester som konfirmantene bidrar inn mot.

Vi kan også få behov for foreldrefrivillighet i andre sammenhenger.

Bor du i Malaysia eller Indonesia?
Nettkonfirmanttilbudet er laget for norske ungdommer fra 14 år, som tilbringer hele eller deler av konfirmanttiden i utlandet, og som av ulike grunner ikke kan delta i undervisningen ved en av sjømannskirkens utestasjoner. Du er med på leir, men resten av undervisningen skjer på nett.

Du kan lese mer og registrere deg som nettkonfirmant på «nettkonfirmant.no".

Konfirmantleir

I februar blir det konfirmantleir for konfirmanter fra hele Asia. Dette er en del av konfirmantundervisningen (Leiren har tradisjonelt vært i Singapore. Ved endring av sted kan reisekostnader påløpe). Mer informasjon kommer.

Tilrettelegging

Alle har rett til en god konfirmasjonstid. Dersom du har behov for tilrettelegging, tar du og familien din kontakt med kirken.

Påmelding & betaling

• 3.september: Frist for påmelding og betaling.

Konfirmantopplegget koster 250 SGD Dette dekker storbyleir på kirken. Konfirmantene vil få utdelt Bibel og pedagogisk materiell. Alle måltider på samlingene er også inkludert.

Vi trenger kopi av konfirmantens Pass og dåpsattest (kan lastes opp i påmeldingsskjemaet).

Konfirmantundervisningen vil bli ledet av diakon Solveig Brattgjerd.

Lurer du på noe? Ta kontakt med Solveig, sbr@sjomannskirken.no  / +65 96748251

Påmelding:

Filer
Last opp bilde av passet ditt
Last opp bilde av din dåpsattest
Foresatte
Tillatelser
Kan konfirmantens navn og bilde offentliggjøres i forbindelse med konfirmasjonstiden? (Nettsider, bønnekort, aviser, Facebook)
Nyhetsbrev om hva som skjer på kirken, åpningstider og annen relevant informasjon.
Samtykke til lagring og påmelding. Jeg melder meg på som konfirmant og er innforstått med at samlinger og tur tilknyttet undervisningsopplegget er obligatoriske. Jeg er enig i at opplegget for konfirmasjonstiden skal følges.