Fagdag i lokal fundraising og markedføring - digitale markedsmetoder og betalingsredskap

<
>

Denne fagdagen er for deg som jobber med regnskap, fundraising, markedsføring og kommunikasjon på kirke/stasjon. Fagdagen arrangeres i forlengelsen av arbeidermøte på El Campanario fredag den 22. og fredag 29. mars 2019.

Velge en av de to aktuelle datoene og meld deg på i skjemaet under innen 1. mars.

Påmelding gjøres i skjemaet under.

Påmeldingsfrist er 1. mars.

Etter endt kursdag skal du være i stand til å kunne forta effektiv bokføring og regnskapsføring av alle typer digitale transaksjoner, bruk av nettportaler for Stripe og iZettle, sette opp effektive markeds-/fundraisingskampanjer med Facebook, Nyhetsbrev/E-post, bruk av kampanjeside på internett med skjema for påmelding og betaling. Vi tar også en god runde på betaling med kort, digtal kassasystem etc.

Kursinformasjon

Kursdatoer:

Fredag 22. mars og fredag 29. mars

Kurstidspunkt:

kl. 09.00 eller kl. 09.30 (Vi jobber med å få frokost litt tidligere denne dagen)

Kurssted:

El Campanario, Konferanserommet.

Kursavgift:

Gratis :-)

Påmelding

Vi vil gjerne at den enkelte medarbeider avtaler med internt om hvilke kursdag som passer best for den enkelte og for kirken/stasjonen, og så melder seg på
én av de to kursdagene. DetVi ønsker dette både for å sikre at alle som vil delta får plass, at vi får noenlunde greit antall deltagere på hver av de to kursdagene,
og slik at vi kan skreddersy programmet mest mulig til å møte relevante behov for alle deltagere.

OBS: Frist for påmelding er fredag 1.mars

Fagdagen dekker bl.a. disse temaene

Betaling og påmelding på internett:

  • Hvordan lage kampanjeside på internett
  • Hvordan lage skjema med og uten betaling på internett
  • For hvilke aktiviteter kan du bruke Umbravo-skjema – best cases
  • Introduksjon til salg av konsertbilletter og lotteri på internett
  • Hvordan bruke Facebook og e-post for å skape trafikk på din internettside

Betaling med iZettle kortleser og bruk av iZettle kassasystem

  • Opprettelse av iZettle abonnement
  • Innkjøp av utstyr
  • Administrasjon av kassasystem

Regnskapsføring av digitale inntekter på kirken

  • Gjennomgang av nettportalene for Stripe og iZettle
  • rapporter, dagsoppgjør, månedsoppgjør, diverse regnskapsrutiner

Workshop vertskap

Audun Røyneberg (Regnskapsmedarbeider, København) og Erik Iden (Leder marked utland)

Dagsprogram*

09.00 – 10.00  (Fagområder: Markedsføring, kommunikasjon og økonomi/regnskap)

  • INTRO: Det store bildet- Innfasing av digital betalingsformer og tilhørende markedsredskap  og metoder
  • Best cases og pilotprosjekter fra sjømannskirken i København og andre stasjoner 

10.00 – 10.30   Pause

10.30 – 11.45 (Fagområder: Markedsføring, kommunikasjon og økonomi/regnskap)

  • Betaling på internett 
    • Bruksområder for bruk av skjema og betaling på internett
    • Påmeldings- & betalingsskjema på internett – vinn/vinn for brukere og for stasjon
    • Lotteri på internett
    • Påmelding/konsertsalg på internett
    • MILK/Frivillighet
    • Stripe betaling, Stripe portal & app.

11:45 – 12.00   Pause

12.00 – 13.00   (Fagområder: Markedsføring, økonomi/regnskap)

  • Betaling med kort etc. på kirken m/iZettle 
    • Demonstrasjon av kortleser, print/kvittering og kassasystem
    • Opprette lokalt abonnement, iZettle portal og iZettle app
    • Innkjøp av utstyr
    • Kassasystem administrasjon
      • Legge inn firmaopplysninger
      • Legge inn, endre og fjerne varer
      • Moms og kvitteringer
      • Mulighetene du har for å tilpasse systemet til din stasjon
      • Forslag til dagsoppgjør for ansatte
      • Test av systemet, kortbetalinger, refundering oss etc.

13.10 – 14.00Lunsj

14.00 – 15.30  (Fagområde: Økonomi/regnskap)

  • Veileder for bokføring og regnskap av digitale inntekter 
    • Presentasjon og gjennomgang av ny rutiner for bokføring og regnskap av digitale transaksjoner
      1. iZettle: rapporter, dagsoppgjør, månedsoppgjør, div. regnskapsrutiner
      2. Stripe: rapporter, dagsoppgjør, månedsoppgjør, div. regnskapsrutiner
  • Vipps: rapporter i 2 portaler, dagsoppgjør, månedsoppgjør, skattefradrag
  • Skattefrie gaver
  • Facebook fundraiser
  • Spørsmålsrunde og avslutning

*) Vi tar forbehold om evt. endringer og ytterligre tilpasninger i programoppsettet.

Ta kontakt med Erik Iden, Marked utland dersom du har ytterligere spørsmål.

Klikk her for å åpne skjemaet i eget vindu.