Oppdatert program for fagdag i lokal fundraising og markedføring.

<
>

Fagdagen er for deg som jobber med regnskap, fundraising, markedsføring og kommunikasjon på kirke/stasjon. Fagdagen arrangeres i forlengelsen av arbeidermøtet på El Campanario fredag den 22. og fredag 29. mars 2019.
OBS: Legg merke til at vi starter kl 09.15, og ikke kl. 10 slik det står i ukesprogrammet for arbeidermøtet.

OBS! Oppdatert kursinformasjon

Kursdatoer:

Fredag 22. mars og fredag 29. mars

Nytt tidspunkt:

kl. 09.15 - 15.30

Kurssted:

El Campanario, Konferanserommet.

Kursavgift:

Gratis :-)

Fagdagen dekker disse temaene

1. Innfasing av digitale betalingsredskap, digital markedsføring
og
fundraising i Sjømannskirken.

Betaling og påmelding på internett:

  • Kort innføring i hvordan lage kampanjeside og skjema med og uten betaling på internett
  • For hvilke aktiviteter kan du bruke Umbraco-skjema
  • Introduksjon til salg av konsertbilletter og lotteri på internett
  • Kort om bruk av Facebook og e-post for å skape trafikk på din internettside

Betaling med iZettle kortleser og bruk av iZettle kassasystem

  • Opprettelse av iZettle abonnement
  • Innkjøp av utstyr
  • Administrasjon av kassasystem

Regnskapsføring av digitale inntekter på kirken

  • Gjennomgang av nettportalene og apper for Stripe og iZettle
  • Dagsoppgjør, bilag, månedsoppgjør og div. regnskapsrutiner for digitale inntekter

Workshop vertskap

Audun Røyneberg (Regnskapsmedarbeider, København) og Erik Iden (Marked utland)

Oppdatert dagsprogram

Innen hver av de 4 fagbolkene i programmet under finner du mer detaljer om programmet og hvem som er tenkt som deltagere. Vi ønsker at alle påmeldte deltar i de to første bolkene. De to siste bolkene er mer operativ og knyttet til direkte brukere/administratorer og regnskapsførere. Velg derfor de sesjoner du ser er mest hensiktsmessig for deg.

Parallellsesjoner - individuelle markedssamtaler
Dersom du ønsker individuell "markedsprat", vil Erik være tilgjengelig i området utenfor konferanserommet mellom kl 12.30 - 13.00 og kl 14.00 -14.45.

Spørrehalvtime
Fra kl 15.00 - 15.30 vil det også være åpent for spørrehalvtime for dem som ønsker det i konferanserommet. Både Audun og Erik vil være tilgjengelig.

Fagbolker

09.15 – 10.00     Innfasing av digitale betalingsredskap og markedsmetoder

  • Innfasing av digital betaling og markedsreskap i Sjømannskirken
  • Effektivisering med digitale markeds- og kommunikasjonsredskap
  • Best cases og pilotprosjekter

(Denne delen er ment for alle påmeldte: Markedsføring, regnskap & kommunikasjon)

10.00 – 10.15   Pause

10.15 – 11.45     Markedsføring med påmelding og betaling på internett  

  • Bruksområder skjema og betaling på internett
  • Påmeldings- & betalingsskjema på internett - kort praktisk innføring
  • Påmeldingskjema m/uten betaling
  • Lotteri på internett
  • Salg av konsertbilleter på internett
  • Kort om nettbutikk & forhåndsalg av produkter
  • (OBS. Regnskapføring av Stripe betaling taes opp i egen sesjon kl 14.00)

(Denne delen er ment for alle påmeldte: Markedsføring, regnskap & kommunikasjon.)

11:45 – 12.00   Pause

12.00 – 13.00   Betaling med kort etc. på kirken (iZettle)

  • Demonstrasjon av kortleser, print/kvittering og kassasystem
  • Opprette lokalt abonnement, iZettle portal og iZettle app
  • Innkjøp av utstyr
  • Kassasystem administrasjon
    • Legge inn firmaopplysninger
    • Legge inn, endre og fjerne varer
    • Moms og kvitteringer
    • Mulighetene du har for å tilpasse systemet til din stasjo
    • Test av systemet, kortbetalinger, refundering oss etc.
    • (OBS. Regnskapføring av iZettle betaling taes opp i egen sesjon kl 14.00)

(Denne delen er ment for dem som bruker, administerer kassasystem og/eller tar dagsoppgjør, regnskap for iZettle kortbetaling.GG)

13.00 - 13.10    Tidebønn

13.10 – 14.00Lunsj

14.00 – 15.00   Regnskapets time: Bokføring og regnskap av digitale inntekter

  • iZettle: rapporter, dagsoppgjør, månedsoppgjør, div. regnskapsrutiner
  • Stripe: rapporter, dagsoppgjør, månedsoppgjør, div. regnskapsrutiner
  • Gjennomgang av godkjente rutiner for bokføring og regnskap av digitale transaksjon

(Denne delen er ment hovedsakelig for dem som jobber med lokal økonomi og regnskap.)

15.00 – 15.30   Spørsmålsrunde og avslutning (Alle som ønsker det.)

Ta kontakt med Erik Iden, Marked utland dersom du har ytterligere spørsmål.

Klikk her for å åpne skjemaet i eget vindu.

Del