Reisevettregler

Ut på tur? Se våre reisevettregler.

#1. Planlegg turen og last ned vår gratis nødapp før du drar.

#2. Tilpass turen til maks mulig trivsel. Er du alene? Stikk innom en sjømannskirke for å finne nye venner.

#3. Ta hensyn til lokal kultur og skikk. Få råd og tips fra nærmeste sjømannskirke.

Jofrid Landa er Sjømannsprest i New York

Jofrid Landa er sjømannsprest i New York.

#4. Om uvær skal oppstå ta kontakt med nærmeste Sjømannskirke. Flere av våre kirker er sikret mot ekstremvær.

#5. Husk å drikk mye vann. Er du i Magaluf eller Ayia Napa i ferien kan du ta turen innom våre nattevandrere som deler ut gratis vann.

#6. Ta trygge veivalg. Om du skulle komme ut for en ulykke kan du alltid ringe Sjømannskirkens beredskapstelefon.

#7. Er uhellet ute. Vit hvor du kan få hjelp. Last ned vår gratis nødapp

#8. Det er ingen skam å lengte hjem. Finn ut hvor nærmeste sjømannskirke er.

#9. Spar på kreftene og sørg for påfyll av vaffel, kaffe og norsk melkesjokolade i nærmeste sjømannskirke.

#10. Husk å tegne reiseforsikring før du drar ut i den store verden.