Juleprogrammet verden rundt

Her finner du oversikt over programmene for julefeiringen i de ulike sjømannskirkene.

Skal du feire jul i utlandet? Da er du velkommen til å feire sammen med oss!

Vi har samlet programmet fra alle sjømannskirkene i menyen under. Her finnes alt fra juleverksted, Lucia-tog og julevandringer, julekonserter og julemarked, til julemiddag og gudstjeneste.

Klikk på den Sjømannskirken du vil besøke for å få frem aktivitetene som skjer i advent og julen.

Noen av våre ambulerende prester har også aktiviteter på sitt program. Du finner denne oversikten nederst på siden.

Saken oppdateres etter hvert som juleprogrammene er klare.

Jul i Sjømannskirken
Vi har aktiviteter for alle aldre, og håper du vil komme innom oss i løpet av julen. Se programmet for din nærmeste Sjømannskirke, eller ta kontakt med oss hvis du ønsker det.

Velg kirke for å se juleprogrammet

Europa

Krakow, Polen: Studentprest for Øst-Europa Hilde Sirnes skal på julekonsert søndag 3 des i Krakow i Luthers tysk leid kirke, med CoperniChoir/kor for medisinstudenter. Hun holder andakt/juletanker der.

Košice, Slovakia: Hilde deltar på julegrøt i Kosice 10. desember. Et gøy arrangement med Bad-Christmas jumper kåring /quiz m.m.

Ta gjerne kontakt med Hilde om du er student i Øst-Europa, og skal feire jul der du studerer. Her finner du kontaktinfo:

Øst-Europa | Sjømannskirken (sjomannskirken.no)

Cardiff, Storbritannia: Sjømannsprest for Irland og Storbritannia Ingrid Ims holder gudstjeneste i Cardiff den 10 desember i forbindelse med Welsh-Norwegian Society sin faste «festival of lights». Sted: den tidligere Sjømannskirken

Afrika

Se programmet til ambulerende sjømannsprest Øyvind Aadland her:

Øst-Afrika | Sjømannskirken (sjomannskirken.no)

Australia og New Zealand

Det blir julegudstjenester i Adelaide, Auckland, Canberra, Melbourne, Perth, Sydney. Se programmet her:

Julegudstjenester i Australia og New Zealand | Sjømannskirken (sjomannskirken.no)

Filippinene, Vietnam og Laos

Vietnam
Ho Chi Minh-byen