Bli frivillig medarbeider!

Har du lyst til å bidra med noe av din tid og dine krefter som frivillig i Sjømannskirken Albir-Villajoyosa?

Sjømannskirkens hovedmål er å gi mennesker mot til tro, håp og engasjement. Skal det virkeliggjøres behøves alle! Alle har noe å bidra med; øyne som ser, et smil, et håndtrykk, kreative ideer, å kunne ta i et tak med noe praktisk. Noen oppgaver er små i omfang, andre tar mer tid. Noen synes lite, andre blir lagt merke til av mange. Men alt trengs og er like viktig for at helheten skal fungere. Uten hver enkelts engasjement er det noe vesentlig som mangler.

Frivillighet handler også om å være med på å skape trygge rammer. Derfor bruker vi tid på å finne oppgaver som passer og bli kjent med hver og en som ønsker å engasjere seg.

Se hva en av våre frivillige, Turid Tislevoll, sier om det å være frivillig:

«Det er en verdifull måte å bruke fritida mi på! Det er en opplevelse av takknemlighet for meg å kunne bety noe for andre på denne måten. Ved å bruke min livserfaring og min faglige bakgrunn får jeg bety en forskjell for noen andre. Det gir meg mye tilbake!»

Her er en oversikt over noe av det du kan engasjere deg i som frivillig. Det vil ikke være behov innenfor alle områder til enhver tid, men noe vil det alltid være behov for. Der det ikke står noe annet er det Sjømannskirken i Albir som er stedet/utgangspunktet.

Barn, ungdom og familier

Superonsdag, onsdag kveld

Tweens, fredag kveld

Ungdomsklubb, fredag kveld

Supersøndag, søndag ettermiddag

Div. arrangement i Minnekirken: Lys Våken, Tårnagenter, konfirmanthelger

Gudstjenester i Minnekirken søndag kl 11

Kirkevert

Tekstleser

Kirketjener

Medliturg

Forsanger

Diakoni

Besøkstjeneste

Kjøkken og arrangement

Først og fremst praktiske oppgaver som vaffelsteking, oppvask, servering, dekke og rydde bord osv.

Åpen Kirke Minnekirken, mandag formiddag

Boccia/åpen kirke, tirsdag og torsdag formiddag

Alltid på en torsdag, torsdag kveld

Arbeidsgruppa og vaktmestergruppa, onsdag formiddag

Middag på onsdag, onsdag ettermiddag/kveld

Fest på kjerka Minnekirken, onsdag kveld

Lørdagsgrøt, lørdag formiddag

Julemarked, november

Div. arrangement gjennom året

Les mer på nettsiden vår om de ulike arrangementene. Ta gjerne kontakt hvis du vil vite mer om de ulike oppgavene og hvor det er behov akkurat nå!

Så; har du lyst til å være med? Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt!

Meld deg som frivillig