Bryllup

Vi tilbyr kirkelig velsignelse av ekteskapet.

Sjømannskirken i Brasil har ikke vigselsrett. Generalkonsulen i Rio kan derimot vie to norske statsborgere, og sjømannskirken kan ordne en kirkelig velsignelse av ekteskapet.

Mest vanlig er det at for eksempel en norsk statsborger og en brasiliansk borger gifter seg på cartorium (som er et offentlig kontor). Deretter kan vi ha den kirkelige delen av bryllupet i vår kirke i Rio. Men vi kan også ha det kirkelige bryllupet andre steder i Brasil, og da kan vi ha det for eksempel i en hage.

Det tar gjerne et par måneder å få papirene til den borgerlige vielsen i orden. Det er derfor viktig å begynne planleggingen tidlig.

Ta kontakt dersom du ønsker kirkelig velsignelse hos Sjømannskirken i Rio de Janeiro.