Bli med på konsert med Sjømannskirken!

Sjømannskirken arrangerer jevnlig konserter, kulturkvelder og foredrag, både i høst- og vårsemesteret.

Her finner du konserter vi tilbyr våren 2024.
Bestill dine billetter i dag.

Konsert med Fred Ove Reksten

Torsdag 8. februar kl. 19.00

KONSERTEN ER DESSVERRE AVLYST PGA SYKDOM.

Bergenspatrioten og artisten Fred Ove Reksten er kjent for sine Bergensviser med bandet sitt Bergeners. Hans konsert på El Campanario vil derimot bestå av hans egne melodier til 20 tekster av Jakob Sande. Det blir både vittige og alvorlige tekster. Velkommen!

Billetter: €21,- inkl. billettavgift.  Konsertkafé fra kl. 18.00

Konsert med Jan-Tore Saltnes/Øystein L. Olafsen
Onsdag 14. februar kl. 19.00

(Foto: Eivind Stensnes)                              (Foto: Preg Design)

Jan-Tore Saltnes blir beskrevet som en av Norges klareste stemmer, og han synger til vanlig i Nordic Tenors. Han har gitt sin stemme til mer enn 30 fonogrammer med blant annet Jahn Teigen, Sissel Kyrkjebø, Silje Nergaard og Gli Scapoli. Sammen med Nordic Tenors har han vunnet Komiprisen, vært kongelig toastmaster for HMK Harald V, åpnet Operaen i Bjørvika og deltatt i Melodi Grand Prix. Her kommer han med den fremragende pianisten Øystein Lund Olafsen som har jobbet med artister som Josh Groban og Stevie Wonder.

Billetter €21,- inkl. billettavgift. Konsertkafé fra kl. 18.00

Salmekveld på Sjømannskirken
Torsdag 22. februar kl. 18.00

"Salmer i en urolig tid"

Torsdag 22. februar kl. 18.00 blir det salmekveld på Sjømannskirken, og kirkerommet skal fylles med vakre toner fra salmeboken. Det blir mye allsang, enkelte soloinnslag og kirkemusiker Magnus Køhn har med seg gjestemusikere til å akkompagnere det hele. Etter sangstunden dekkes det på til kveldsmat. Arrangementet har fri entre.
Kollekt til Sjømannskirken.

Konsert med Monica Groop
Torsdag 29. februar kl. 19.00

Foto: Kira Gluschkoff

Det er noen år siden vi har hatt opera og klassisk sang på programmet her på El Campanario, og når vi først gjør det igjen så er det virkelig en stjerne på den internasjonale operahimmelen vi får besøk av! Den finsk-svenske operasangerinnen og mezzosopranen Monica Groop har dukket opp i mange av de aller beste opera- og konserthusene i verden, bl.a. Royal Opera House Covent Garden, Royal Festival Hall og Wigmore Hall i London, Opera Garnier og Opera Comique i Paris, Carnegie Hall i New York, Disney Hall i Los Angeles, Bayerische Staatsoper i München og Wiens Musikverein.

Ved flygelet: Kirill Kozlovski Den finsk-hviterussiske pianisten og cembalisten Kirill Kozlovski har studert ved Sibelius-akademiet med Matti Raekallio, Hamsa al-Wadi Juris, Ilmo Ranta og Eero Heinonen.

Billetter: 21,- euro inkl. billettavgift.  Konsertkafé fra kl. 18.00.

Ivar Skippervold med Hans Nielsen Hauge-konsert

«Hans Nielsen Hauge -han forandret Norge»

Torsdag 7. mars kl. 19.00

I 2021 var det 250 år siden Hans Nielsen Hauge ble født. Da vi feiret 200 års jubiléum for grunnloven i 2014 ble han av avisa VG kåret til en av de viktigste personene i norsk historie etter 1814. Ivar Skippervold har laget et sang og musikk kåseri der han tar for seg Hauge som leder, liberalist, økolog, entreprenør, kapitalist, demokrat og feminist. Ivar kom også med boka «Saltmannen Hans Nielsen Hauge – han forandret Norge». Ivar vil fortelle om hvordan Hauge har fulgt han hele livet, og tilhørerne inviteres også med i sanger som for mange er kjente.

Billetter €21,- inkl. billettavgift. Konsertkafé fra kl. 18.00.

Kjøp billetter her!

Humorshow og visekonsert med Torolf Nordbø & "Han Innante"

Torsdag 14. mars kl. 19.00

Humorshow og visekonsert! Torsdag 14. mars kl. 19.00 er det duket for humorshow med folkelig, verbal humor, parodier og sanger som passer folk i alle aldre og fra hele landet. Mannen bak figuren Han Innante, Torolf Nordbø gir oss to show for prisen av ett - både humorshow og konsert!

Billetter €21,- inkl. billettavgift. Konsertkafé fra kl. 18.00.

Sjømannskirkens vårkonsert

Torsdag 21. mars kl. 19.00

Kirkens egne musikalske krefter, med unge sangere og musikere fra tacofredag-arrangementene våre og prosjektkoret EC Singers i spissen, ønsker velkommen til sprudlende og vakker vårkonsert!
Billetter € 11,- inkl. billettavgift.   Barn i skolealder gratis.

Bestill billetter her!