Konfirmasjon

Konfirmasjon i Sjømannskirken på Gran Canaria

Velkommen som konfirmant i Sjømannskirken på Gran Canaria!

Påmelding:

Påmeldingsskjema finner du nederst på siden under informasjonen. Du blir videresendt direkte til betaling med kort når du fyller ut skjema og trykker deg videre. Fyll ut foresatt 1 sin informasjon først og deretter konfirmantens. Ønsker dere å registrere foresatt 2, kan det gjøres lengre ned i skjema.

Ønsker du å søke om redusert betaling eller mulighet til å dele opp betalingen, ta kontakt med Trine på tol@sjomannskirken.no

Hva er konfirmasjon?
Ordet konfirmasjon kan bety både «å bekrefte» og «å gjøre sterk». Konfirmasjonshandlingen er en forbønnshandling hvor vi ber Gud om å velsigne og å styrke hver enkelt konfirmant. Det forutsettes ikke en bekjennelse fra konfirmantens side. Det viktigste med konfirmanttiden er å bli bedre kjent med den kristne tro, der Gud sier ja til oss og vil være en del av våre liv.

Undervisningen
Vi gleder oss til undervisningstimer og dager sammen i Sjømannskirken. En del av konfirmantsamlingene er å delta på ungdomsklubb som starter rett etter konfirmantsamlingen. Der blir det middag og sosialt med de andre norske ungdommene i vårt nærmiljø.

En konfirmanttid for alle
Vi ønsker at det skal være mulig for alle å gjennomføre konfirmasjon. Ta kontakt dersom du har behov for spesiell tilrettelegging, så ser vi hva vi får til!

Må jeg være døpt?
Alle som ønsker det kan delta i konfirmasjonsundervisningen, men den som vil stå til konfirmasjon på konfirmasjonssøndagen må være døpt. Det er ofte flere konfirmanter som døpes i løpet av konfirmasjonstiden. Tid og sted for dåpen avtales med prest.

Betaling
Egenbetaling for materiell og konfirmantleir i London er satt til €500. Dette er utgangspunktet for egenandel til tur, men avhengig av hva vi klarer å få til av dugnad og "turkasse", så vil egenandelen bli lavere og resterende beløp tilbakebetalt. Dersom økonomi er til hinder for deltakelse må dere ta kontakt med oss, da finner vi en løsning.

Konfirmantundervisningen vil bli ledet av Sjømannsprest Ingunn Dalan Vik, Diakon Hanne Marie Engdal og Kateket Trine Lohne

Viktige datoer Våren 2024:

26. januar Konfirmantsamling 18:00-20:00

27. januar Dagstur for konfirmantene