17. mai 2024. Program for dagen

Hipp hipp hurra ! Vi gleder oss til årets 17. mai-feiring! Her er programmet for dagen.

Kl. 08:00 Flaggheising og kransepåleggelse ved minneankeret utenfor Sjømannskirken. Kort tale ved Norges ambassadør Katja Christina Nordgaard.

Kl. 12:00 Festgudstjeneste i Vor Frelsers kirke. Kong Haakon kirkes kor deltar.

Kl. 13:00 Folketog fra Vor Frelsers kirke til Sjømannskirken. Ledsaget av politiet og København hjemmeværnkorps.

Kl. 13:30 - 16:00 Taler ved Norges ambassadør Katja Christina Nordgaard og ANSA-leder Karsten Arthur Walaas. Allsang. Folkefest på Sjømannskirken. Salg av rømmegrøt, pølser med lompe, solo og is, kaffe og kaker.

Kl. 14.30 Leker for barn og voksne i parken ved Stadsgraven

Kl. 19:00 Festaften i Norges hus - i samarbeid med Den norske forening. Info om påmelding kommer!