Skjema - opplysninger om dåpsbarnet

Når vi har avtalt dato for dåp kan dere fylle ut dette skjemaet

Dåpsbarnet
Kontaktinfo
Foresatte
Faddere
Annet
Nyhetsbrev om hva som skjer på kirken, åpningstider og annen relevant informasjon.

Viste du at?

• Barnet må skal ha minst to, maks seks faddere. Fadderne skal være medlem av Den danske Folkekirke, Den norske kirke eller et annet kristent trossamfunn.
  • I forkant av dåpsdagen avtaler vi en dåpssamtale. I samtalen øver vi praktisk og får muligheten til å bli litt kjent.

Bosatt i Danmark?

• Kontakter lokalt kirkekontor for fødsels- og navneattest.
  • Kopi av fødsels- og navneattest tas med på dåpssamtalen.
  • Vi sender melding til den danske menighet om at barnet er døpt i Kong Haakons Kirke.
    (NB! Barnet blir ikke automatisk medlem i Den dansk folkekirke)
  • Vi kan sende dåpsmelding til norsk menighet såfremt barnet har norsk statsborgerskap,
    og dersom foreldrene ber oss om å gjøre.
  • I Danmark er dåpen navngivende, så det betyr at vi må følge både dansk og norsk navnelovgivning.

Bosatt i Norge?

• Fødselsattest (sendes til Sjømannskirken)
  • Norsk dåpsmelding (vi sender originalen til lokal menighet)
  • Dåpssamtalen er primært i lokal norsk menighet.