Gravferd og minnemarkering

Vi er der i sorgen.

I Sjømannskirken er det plass til både glede og sorg. Der er sagt: «Sorgen er kjærlighetens pris». Når vi mister noen, berøres vi sterkt. Noen ganger har vi gravferd på Sjømannskirken. Ganske ofte har vi minnemarkeringer. Det skjer blant annet når mennesker som er på Los Angeles, ikke kan være med i begravelse i Norge. Da kan vi ha en markering i Sjømannskirken samme dag. Noen ganger er det en minnemarkering der de som sørger, har en samling i Sjømannskirken med det samme en har fått vite at noen har gått bort – og det kjennes riktig å ha en samling rundt lysgloben i kirken. Ta kontakt med sjømannspresten eller noen andre av kirkens personale, og de vil legge til rette for en markering som passer for anledningen.

Kirken har 24-timers nødtelefon som kan kontaktes: +1 310 467 3554