Konfirmant i utlandet

Vi har konfirmant-tilbud i utlandet: På sjømannskirkene eller der du er, ved hjelp av nettundervisning og våre ambulerende prester. Vi tilbyr også opplegg i Norge.

Konfirmant bosatt i utlandet

Sjømannskirken har 28 kirker spredt over hele verden og de fleste tilbyr konfirmasjon. Ta gjerne direkte kontakt med din nærmeste kirke eller stasjon angående konfirmantundervisningen.

Om avstanden til nærmeste sjømannskirke er lang, kan du melde deg på som nettkonfirmant. Da følger du et opplegg på internett med veiledning av en av våre sjømannsprester. I tillegg legges til rette for leiropplevelser og enkelte andre treff. Se informasjon og påmelding på konfirmant.sjomannskirken.no.

Selve konfirmasjonshandlingen finner sted på nærmeste sjømannskirke eller i nærheten av der du bor, etter avtale. Ønsker du å ha selve konfirmasjonshandlingen i Norge, må du kontakte kirkekontoret der du ønsker å gjøre dette.

Nettkonfirmant

Nettkonfirmant er utviklet av Sjømannskirken for menigheter i Norge. Menigheter i Norge som ønsker å bruke opplegget kan registrere seg på nettkonfirmant.no. Konfirmanter som bor i Norge som har behov for nettundervisning må forhøre seg med sin lokale menighet.

Visste du at 140 ungdommer konfirmerte seg i en sjømannskirke i 2019?

Noen av disse fulgte eget opplegg gjennom Sjømannskirkens nettkonfirmantopplegg