Informasjonsskjema og valg av musikk

Etter at dere har valg dato og tid for vielsen og sendt inn søknad om prøvingsattest,  så er tiden inne for å sende inn vårt informasjonsskjema og velge musikk til vielsen. Fyll ut skjemaet under og send inn.

MUSIKK FOR VIELSEN

Geir Bjørnar Smebye er organist i kirken. Han sørger for spilling under vielser og er behjelpelig med valg av inngangs- og utgangsmusikk og salmer, i samråd med presten. Ta gjerne kontakt på epost hvis du har spørsmål om musikk ved vielser.
Brudepar kan også i tillegg selv skaffe til veie sangere og musikere etter eget ønske. Ekstrakostnader for disse belastes brudeparet.

Du finner et eksempel på en vigselsseremoni til høyre å siden. Legg inn  ønsker om inngangsmusikk, et par salmer/sanger og utgangsmusikk i skjemaet under.

MANGLER DERE VITNER?
Forloverne trenger ikke å være tilstede under selve vielsen, men det skal være to vitner tilstede utenom presten og brudeparet. Våre medarbeidere står klar til å å være vitne dersom det er ønskelig. Kontakt oss på e-post for nærmere avtale.

SERVERING ETTER VIELSEN
Dersom vielsen er på Sjømannskirken i Arguineguín kan vi tilby å servere vafler og kaffe til gjestene. Pris pr. kuvert er 8 euro pr. person.

Bestill servering her

Her kommer du tilbake til vår bryllupsside

Valg av musikk, salmer og marsjer m.m.

Annen informasjon

Nå og da ønsker vi å dele fotos av våre brudepar i våre sosiale medier og på hjemmeside. Kryss av dersom dere gir oss tillatelse til å gjøre dette.

Valg av musikk

Brudeparet velger gjerne selv inngangsmusikk, noen salmer og utgangsmusikk til vielse.

Vigselsseremonien

Slik ser ofte en vigselsseremoni ut:

Inngangsmusikk
Inngangsord: (v/presten)
Salme: F. eks: Kjærlighet fra Gud,
Skriftlesning: (v/prest eller bryllupsgjest)
Musikkinnslag/Salme
Tale: (v/presten)
Ekteskapsinngåelse og overrekkelse av ringer
Forbønn og Fadervår
Salme/musikkinnslag: F.eks: Å leva det er...
Velsignelsen
Utgangsmusikk

Forslag til musikk inn og ut i bryllupet

Bryllupsmarsj – Melodi: Felix Mendelssohn
Purpose – Melodi: Rikard Nordraak
Brudekoret fra «Lohengrin» - Melodi: R. Wagner
Brureslått fra Nordmøre / Øre
Bruremarsj fra Lødingen
Bruremarsj fra Seljord
Bruremarsj fra Os (Østerdalen)
Bruremarsj fra Valdres
Brudemarsj – Melodi: Toralf Høyer
Brudemarsj etter Andreas Moestue
Celebration – Melodi: Rolf Løvland
You raise me up – Melodi: Rolf Løvland
Det går et festtog gjennom landet - Melodi: Carl-Andreas Næss
The trumpet voluntary – Melodi: Jeremiah Clarke

Har dere andre musikkvalg enn forslagene over, så kan dette avtales direkte med kirkemusiker på e-post - eller i vielsessamtale dagen før vielsen»

Forslag til salmer i bryllupet

Å leva, det er å elska (666)
Kjærlighet fra Gud (651)
Måne og sol (240)
Takk gode Gud for alle ting (290)
Deg være ære (197)
Deilig er jorden (48)
Deg å få skode (482)
No stig vår song (854)
Amazing grace (342)
La oss vandre i lyset (431)
Gud, du er rik (715)
Kom, kom og hør et gledens ord (440)

(Alle salmenumrene er fra Norsk Salmebok 2013).

Lytt til bryllupsmarsjer

Fra lenken under kan dere lytte dere igjennom 30 marsjer som gjerne kan være aktuelle for bryllupet.

Lytt til bryllupsmarsjer

Servering etter seremonien

For bryllup på Sjømannskirken i Arguineguín, kan dere bestille servering av kaffe og vafler for servering etter vielse. Pris for kaffe og vafler er 8 euro per kuvert.

Bestill servering her