Vielse andre steder på Gran Canaria

Hvis dere ønsker å ha vielsen et annet sted på Gran Canaria enn Sjømannskirken i Arguineguín, kan vår sjømannsprest også utføre seremonien i andre kirker eller passende vigselssteder i området. Dere må imidlertid ta ansvar for de praktiske ordningene i slike tilfeller.

Vi streber etter å være så fleksible som mulig med hensyn til datoer og tidspunkter for vielser utenfor sjømannskirken, men vi kan ikke alltid garantere tilgjengelighet. Først ber vi dere om å fylle ut skjemaet nedenfor med ønsket dato og sted. Deretter vil vi undersøke tilgjengeligheten til en prest for det aktuelle tidspunktet og oppdatere dere via e-post. Deretter kan vi diskutere detaljene nærmere.

Her kommer du tilbake til vår bryllupside

SEND INN FORESPØRSEL OM DATO OG TIDSPUNKT FOR VIELSE HER
(Du kan også benyttet skjemaet til å reservere dato for forbønn for borgerlig inngått ekteskap i skjemaet).

Brudefolk 1

Brudefolk 2

Når kan du gifte deg andre steder på Gran Canaria?

Ønsker du å gifte deg andre steder på Gran Canaria prøver vi å være så fleksibel som mulig. Send inn forespørsel om foretrukket data og tidspunkt, så sjekker vi om vi har ledig prest. Vi tar snarlig kontakt pr. e-post for endelig avtale.

Hvem kan vi vie?

Vær oppmerksom på at Sjømannskirken ikke har tillatelse fra spanske myndigheter til å vie spanske statsborgere.

Hva koster vielsen?

Vigsel eller forbønnshandling andre steder på Gran Canaria enn på  Sjømannskirken i Arguineguín på Gran Canaria koster 1250 euro. Da er det kun prest som sendes ut. Blomster, musikk etc. må brudeparet selv betale og ordne med.

Prisen er den samme for forbønn for inngått borgerlig ekteskap.

Avbestilling
Ved eventuell avbestilling
innenfor 2 mnd. før vielsen trekkes man 200 EUR og får resten refundert. Ved avbestilling før 2 måneder før vielsen blir hele beløpet refundert.

Vigselssamtale og vigselsrituale

Dagen før vielsen møter dere sjømannspresten til vigselssamtale og gjennomgang av ritualet. Vi bruker Den norske kirkes vigselsritualet