Sjømannsprest Leif Magne HelgesenØst-Europa og Midtøsten

Ambulerende sjømannsprest møter nordmenn i Øst-Europa og Midtøsten.

Ambulerende sjømannsprest - Asia sør Leif Magne Helgesen

Sjømannskirken ønsker å oppsøke nordmenn der de er. Som ambulerende sjømannsprest er det min oppgave å møte mennesker der de jobber, bor eller oppholder seg. Når jeg kommer på besøk vil jeg i samarbeid med dem som ønsker, legge til rette for gudstjeneste, ulike former for samlinger eller foredrag. Jeg er tilgjengelig for å foreta ulike kirkelige handlinger. Jeg besøker bedrifter, ambassader og studenter.

Som ambulerende sjømannsprest har jeg fokus på den fortrolige samtalen, etiske utfordringer, beredskap og krisehåndtering. Jeg står klar til å rykke ut vis det skulle være en krise.

Ingen hendelse er for liten og ingen hendelse for stor til å ta kontakt. I fellesskap finner vi ut hva jeg som ambulerende sjømannsprest kan bidra med.

Reiserute

Områder

Ukraina, Russland, Georgia, Aserbajdsjan, Lithauen, Estland, Romania, Jordan, Libanon, Israel, Palestina, Pakistan, India, Nepal, Serbia, Bosnia-Hercegovina, Kosovo, Finland, Bulgaria, Albania, Montenegro, Belarus, Armenia Syria, Irak.