Sjømannsprest Knut LyngsethNord, Vest og sørlige Afrika

Ambulerende sjømannsprest møter nordmenn i Nord, Vest og sørlige Afrika

Sjømannskirken ønsker å oppsøke nordmenn der de er. Som ambulerende sjømannsprest er min oppgave å møte mennesker der de jobber, bor eller oppholder seg. Når jeg kommer på besøk vil jeg i samarbeid med dem som ønsker, legge til rette for gudstjeneste, familiesamling eller foredrag. Er det aktuelt kan jeg bistå ved dåp, konfirmasjon, forbønn for borgerlig inngått ekteskap, minnemarkering, og begravelse.

Som ambulerende sjømannsprest har jeg fokus på den fortrolige samtalen, hvordan pendling og utstasjonering virker inn på individ, par og familien, etiske utfordringer, beredskap og krisehåndtering.

Jeg tenker at ingen hendelse er for liten og ingen hendelse for stor til å ta kontakt. I fellesskap finner vi ut hva jeg som ambulerende sjømannsprest kan bidra med.

Områder:

Sør-Afrika, Mosambik, Ghana, Angola, Nigeria, Marokko, Tunisia, Algerie, Vest-Afrika, Mauritius, Madagaskar, Zimbabwe, Namibia, Botswana, DR Kongo.

_dsc0084.jpg

Kari Hilde French

Sønnen Joshua French ble fengslet i Kongo mens moren var langt borte i Norge. Sjømannskirken hjelper nordmenn i utlandet og er til stede i sorg og fortvilelse.

26.feb 2018 10:11
30-stein_jarle_gudmundseth_02.jpg

- Jeg fikk livet i gave på nytt

Stein-Jarle Gudmundseth takker Sjømannskirken for støtten etter dødsulykke i Sør-Afrika.

26.jun 2018 15:15