Konfirmasjon

Bli konfirmant i Sjømannskirken

Tid for undring og nye opplevelser

Konfirmasjon i kirken handler om å utforske kristen tro og livets store spørsmål. Du er velkommen til konfirmasjon i kirken uansett om du tror, tviler eller bare er nysgjerrig.

I konfirmasjonstiden får du lære mer om Gud og deg selv. Vi snakker om livet – på godt og vondt. Samtidig får du mange nye opplevelser. Bli med på en spennende reise frem til den høytidelige konfirmasjonsdagen, Palmesøndag!

Må jeg være døpt?

Alle som ønsker det kan delta i konfirmasjonsundervisningen, men den som vil konfirmeres må være døpt. Det er ofte flere konfirmanter som døpes i løpet av konfirmasjonstiden. Tid og sted for dåpen avtales med familien.

Undervisningen

Annenhver torsdag i Sjømannskirken i Albir (kart) kl. 16.30-18.30 fra september til mars.

Andre dager: I tillegg vil konfirmantene delta på gudstjenester og enkelte andre arrangement. Fullstendig program vil bli delt ut til alle påmeldte i september.

Foreldreinvolvering

Vi har to foreldremøter gjennom året. Foreldrene bidrar med mat til konfirmantundervisningen på torsdager.

Vi kan også få behov for foreldrefrivillighet i andre sammenhenger.

Konfirmantleir i London

Det er en obligatorisk tur til London torsdag 7. til søndag 10. mars. Dersom det er problematisk for deg å delta på turen av helsemessige eller andre årsaker, ber vi deg kontakte oss i forbindelse med innskrivingen.

Tilrettelegging

Alle har rett til en god konfirmasjonstid. Dersom du har behov for tilrettelegging, tar du og familien din kontakt med kirken.

Viktige datoer

• 31. august: Informasjonsmøte for foreldre og konfirmanter kl. 18:00
  • 21. september: Første undervisning 16:30-18:30.
  • 30. september-1. oktober: Konfirmantovernatting
  • 1. oktober: Presentasjon av konfirmantene i gudstjenesten.
  • 18. november: Konfirmantene bidrar på julemarkedet
  • 7.-10.mars: Konfirmantleir
  • 24. mars: Konfirmasjon (Palmesøndag)

Påmelding & betaling

• 18.september: Frist for påmelding og betaling.

Konfirmantopplegget koster 450 euro som blant annet inkluderer Londontur med full kost og losji, samt reise tur/retur. Betalingen skal være gjort sammen med påmeldingen.

Der det ikke lar seg gjøre å betale samtidig med påmeldingen, kan det søkes om utsatt eller redusert betaling.

Det må også leveres kopi av pass og kopi av dåpsattest. (Du kan laste opp disse dokumentene direkte i påmeldingskjemaet.)

Trykk her for påmeldingskjema og betaling (m/kort)

Trykk her for påmeldingskjema med søknad om utsatt eller redusert betaling

Konfirmantundervisningen vil bli ledet av barne- og ungdomsarbeider Camilla Lambrechts og sjømannsprest Yrjan Mirzai Sunde.

Konfirmasjon

Bli konfirmant i Sjømannskirken

Påmelding & betaling

Frist for påmelding og betaling: 18. sept.

Vi trenger kopi av pass og dåpsattest. Du kan laste dette enkelt opp direkte i skjemaet under. Du kan også levere en kopi i kirken.