- Jeg er ikke lenger alene

Les Karin sin historie her.

Karin er bare en av mange nordmenn i utlandet som har behov for fellesskap i julen og i hverdagen. Med din støtte kan vi fortsette å være et hjem ute.

Besøk av en god venn

Karin Harvey Muller sitter i leiligheten sin i Torrevieja. På bordet står det nytrukket kaffe og småkaker. 75-åringen er ofte alene med TV-en eller bøkene sine, men i dag kan hun dele ukens små og store utfordringer med en god venn.

- Hvordan gikk det hos legen på mandag? spør Lisen Hamer. Hun er frivillig og besøker ofte nordmenn i området rundt Sjømannskirken i Torrevieja.

- Legen var ikke helt fornøyd dessverre, for hun kjente noe her, sier Karin og peker på det høyre brystet. Jeg må tilbake å få svar på nye prøver neste uke, sier hun og ser ned.

Med din støtte kan vi fortsette å skape et hjem ute. Gi en gave her.

Brystkreft og cellegift

Karin har lagt noen vanskelige år bak seg. På grunn av sin alkoholiserte eksmann valgte hun å flytte til utlandet. I dag bor Karin alene i Spania.

- For å overleve måtte jeg bare dra fra Norge, sier Karin rolig.

Lisen legger hånden over Karins. De siste to årene, etter Karin ble diagnostisert med brystkreft, har Lisen vært en viktig støtte for 75-åringen. Hun var der for henne da Karin måtte fjerne brystet. Hun var der gjennom de tøffe periodene med cellegift, og hun er her nå for å støtte Karin gjennom usikkerhet og ettervirkningene av cellegiften.

Med din støtte kan vi fortsette å skape et hjem ute. Gi en gave her.

Julaften i Sjømannskirken

- At jeg får besøk betyr alt for meg. Da slipper jeg å sitte alene, sier hun og smiler.

Leiligheten til Karin er ganske langt fra Sjømannskirken, så det er ikke så ofte hun får kommet seg dit. Men på julaften er det ikke tvil om hvor hun vil være.

- Julaften i Sjømannskirken i fjor var flott. Det var en sånn stemning! Jeg ble veldig rørt og satt med gråten i halsen. Der skal jeg være i år også, sier hun.

Vi trenger din støtte

Les flere historier fra mennesker som har funnet et hjem ute.

Støtt Sjømannskirkens arbeid du også, slik at vi kan være til stede for nordmenn i utlandet som trenger omsorg og trygghet!

Støtt arbeidet vårt

kr
Les mer om skattefradrag i Norge her