- Jeg ble alene, men fant tilbake til gleden

Les den rørende historien om Reidun.

Det er mange nordmenn i utlandet som har behov for å bli sett, ta del i fellesskap og føle seg mindre ensom, både i julen og i hverdagen. Takket være din støtte kan vi fortsette å være et hjem ute for enda flere!

Trygghet i sorgen

- Jeg kunne virkelig ikke tenke meg et liv uten ham etter så mange år sammen bare oss to, forteller Reidun Meek (66) om våren da hennes mann Kjell ble diagnostisert med lungekreft.

- Jeg husker legen sa at “dette her kommer ikke til å gå bra". Det var uhelbredelig.

Reidun følte seg alene og hadde behov for noen å snakke med i den vanskelige tiden. Da var diakonen fra Sjømannskirken i Torrevieja god å ha som støttespiller.

- Etter at Kjell døde satt diakonen med meg. Vi snakket sammen i tre timer og jeg fikk fortelle om hvilken fantastisk mann Kjell var.

Livet etter Kjell

Da høsten kom ønsket Reidun å gi noe tilbake til både diakonen og Sjømannskirken. Hun meldte seg som kafévert på søndagene.

Til alt hell ble hennes makker der en navnesøster, som hun umiddelbart fant tonen med.

- Det bare sa sånn mellom Reidun og meg, sier Reidun og knipser med fingrene.

- Vi var så sams! Etter det har jeg vært i Sjømannskirken hver søndag, sier 66-åringen og smiler.

Vi trenger din støtte for å skape et hjem ute. Her kan du gi en gave.

Vi trenger din støtte

Støtt Sjømannskirkens arbeid du også, slik at vi kan være til stede for nordmenn i utlandet som trenger omsorg og trygghet!

Støtt arbeidet vårt

kr
Les mer om skattefradrag i Norge her