Frivillighet

Å være frivillig i Sjømannskirken er en tjeneste som gir mening. Du kan bety noe for andre, og utgjøre en forskjell. Uten frivillighet er det ingen sjømannskirke! Vi tilbyr en tjeneste der det er behov for deg.

Hvordan bli frivillig i Sjømannskirken?

Ta kontakt med din nærmeste sjømannskirke for mer informasjon om hvordan akkurat DU kan bidra.

Hvorfor bli frivillig?

• Fellesskap
    Vi tilbyr trygghet og tilhørighet i et godt medarbeiderfellesskap. Et berikende tros-fellesskap, og et sosialt nettverk. Et fellesskap der man bli sett!
  • Identitet og eierskap
    I Sjømannskirken er frivillige og ansatte inkludert i et stort «Vi» og kan bidra til å gi flere mennesker mot til tro, håp og engasjement.
  • Norsk kultur og tradisjon
    Sjømannskirken er et sted som lindrer hjemlengsel.
  • Referanser
    Ved å være frivillig hos Sjømannskirken får du referanser til andre jobber og kan sette erfaringen på din CV.
  • Utvikling og utfoldelse
    Vi tilbyr en tjeneste som er til utvikling og berikelse for den enkelte. Vi vil spørre hva du kan eller vil bidra med, og på den måten skape rom for initiativ, kreativitet og utfoldelse.
  • Lave terskler
    Vi tilbyr en tjeneste med lave terskler der det kan være rom for alle. Alle frivillige medarbeidere skal med god samvittighet også få avslutte tjenesten sin.
  • Sjømannskirken - et hjem ute
    Et hjem utenfor hjemmet. Kaffe og vafler. Gode samtaler. Mangfold av mennesker!

Ps: Sjømannskirken har utarbeidet en egen standard for frivillig medarbeiderskap. Les den her.

Hva forventer vi?

Frivillige medarbeidere forventes å være lojale mot Sjømannskirkens visjon, hovedmål og verdier, og følge de etiske retningslinjene som er gitt.

Frivillig i Sjømannskirken i New York

Elisa Coerdt er en av de frivillige ved Sjømannskirken i Berlin.

Sjømannskirken i Alanya blir flott ved hjelp av frivillige.

Scroll down