Fikk god støtte etter tragedie

Alvhild Bjørnstad mistet mannen sin, Reidar, i en bilulykke i Tyrkia. Nå finner hun trygghet og støtte hos Sjømannskirken i Alanya.

Våre ansatte vet hvordan de skal ta vare på mennesker i sorg og sjokk. Gi en gave slik at vi kan forsette å være der for nordmenn i krise.

Ekteparet hadde nettopp vært på en fullsatt gudstjeneste i Sjømannskirken i Alanya, da tragedien inntraff. De hadde blitt enige om å spasere hjem, og skulle bare krysse gaten, da en bil kom kjørende i rasende fart.

- Jeg hørte dunket i det Reidar traff bilen. Deretter så jeg han fyke flere meter opp i luften. Han lå der som en filledokke, forteller en tårevåt Alvhild fra balkongen i leiligheten sin hvor hun ser ut over byens mange moskeer.

Alvhild ble med ektemannen, som døde momentant, til sykehuset. Hun var helt alene og i sjokktilstand da noen ansatte fra Sjømannskirken i Alanya dukket opp.

- Det kommer jeg aldri til å glemme! Det var helt ubeskrivelig godt. Jeg var helt borte. Jeg ristet og skalv, mens en av de ansatte fra Sjømannskirken holdt rundt meg. Vi sa ingenting, men det viktige for meg var at de var der.

STOR TRYGGHET
Det er tre år siden Reidar døde og Alvhild bor fortsatt i Alanya. Denne torsdag formiddagen er hun på vei til Sjømannskirken, hvor hun tilbringer mye av sin tid. I døren blir hun møtt med et smil og en god klem.

- Så koselig å se deg igjen, sier en av de ansatte og viser vei til et ledig bord.

De setter seg ned med en kaffekopp og slår av en prat.

- Sjømannskirken er veldig viktig for meg, og enda mer etter at jeg ble alene. Det gir meg en stor trygghet.

Sjømannskirken er der for mennesker i krise langt hjemmefra. Takket være din støtte kan vi hjelpe flere.

Gi en gave

Støtt Sjømannskirkens arbeid du også, slik at vi kan være til stede for nordmenn i utlandet som trenger omsorg og trygghet!

Støtt arbeidet vårt

kr
Les mer om skattefradrag i Norge her