Velkommen til bryllupsfest på Costa del Sol!

Legg bryllupsreisen til Spania
med vielse på El Campanario

I vårt vakre kirkerom vil dere få en enkel og høytidelig seremoni. Kirken er et perfekt utgangspunkt for spennende utflukter i Sør-Spania.

Sjømannskirken El Campanario, som er navnet på Sjømannskirken her på Costa del Sol, er en av de mest populære kirkene å gifte seg i for nordmenn i Spania - og det med god grunn. Vi har et nydelig kirkerom for vielsen, stor palmehage og flott patio i grønne omgivelser,- for å nevne noe. Her får man en vielse i vakre omgivelser og mulighet til å få servert vafler og drikke i patioen.

SLIK GJØR DERE DET

1. Velg dato og tidspunkt, betal for vielsen og send inn reservasjonsskjema
Du må gjerne være tidlig ute med å reservere  dato og tid for vielsen. I registreringsskjemaet som du finner i lenken under kan du enkelt og greit reservere ledig dato og tidspunkt for vielsen.

I det samme skjemaet legger du inn kontaktdata og øvrige opplysninger og betaler grunnbeløpet på 850 euro.

Reserver dato og tidspunkt

2. Bestill prøvingsattest og send den inn i god tid før bryllupet
For å kunne vies må man ha prøvingsattest eller "Erklæring fra brudefolk før prøving av eksteskapsvilkår."  Attesten bestiller dere fra www.skatteetaten.no og det må gjøres i god tid før vielsen. Søk om attesten her: Erklæring fra brudefolkene
Når dere har mottatt prøvingsattesten, laster dere den
enkelt og greit opp som en PDF-fil i skjemaet som dere kommer til ved å trykke på lenke under. Husk at prøvingsattest må være oss i hende senest 1 mnd. før vielsen.

Send inn prøvingsattest

Praktiske tips i forbindelse med vielse på Costa del Sol
Kanskje ønsker dere å vite litt mer om overnatting, gode restauranter, fotografer, frisører etc. her på Costa del Sol. Vi har samlet litt informasjon om dette på egen side. Du kan også kontakte oss på e-post.

Følg lenken til våre praktiske tips.

Når kan du gifte deg?

Vi har vielser torsdager, fredager og lørdager. En av dagene før vielsen har presten en samtale med dere. I samtalen blir vi litt kjent, øver i kirkerommet og avtaler de siste detaljene for vielsen.

Prøvingsattest

Dere skal bestille prøvingsattest (erklæring fra brudefolk) til oss på sjømannskirken i dette skjemaet:
Forloverne skal på sin side sende inn 'Forlovererklæring' til skatteetaten . Forloverne trenger ikke å være tilstede i vielsen, men det skal være to vitner utenom prest og brudepar. Dette kan vi ordne.

Vi har vigselsrett dersom en av dere har norsk statsborgerskap. Vi har ikke vigselsrett for noen med spansk statsborgerskap. Det gjelder også om man har dobbelt statsborgerskap norsk/spansk.

Pris for vielse

Vielse på El Campanario koster 850 euro. I dette inngår leie av kirkerom, levende musikk  med egen organist og blomster til alteret. Ekstra pynting av kirkerommet ordnes av brudefolket selv etter ønske.

Bryllupsavgiften betales samtidig som dere reserverer dato for vielsen. Dere får full refusjon av beløpet dersom bestillingen kanselleres inntil 2 måneder før vielsen. Ved kansellering mindre enn to måneder før vielsen, trekkes 220 euro av innbetalt beløp.

Musikk og servering etter vielsen

Vi har kirkemusiker i vielsene som spiller brudemarsjene og akkompagnerer til salmene.

Dersom dere har spesielle ønsker til musikk, inklusiv solistinnslag, ber vi dere ta kontakt i god tid. Særlig gjelder dette hvis organisten må øve inn noe ekstra utenom salmeboken, liturgiboken og de vanlige marsjene. Vi hjelper gjerne til med å finne sangere og musikere til å bistå seremonien.

Servering etter vielsen
Dere kan også bestille servering etter vielsen, som består av vafler, kaffe og mineralvann. Vi dekker bord i patioen. Kuvertpris 8 euro.

Les mer om musikk og servering her