Bryllup andre steder i Danmark

Dersom dere ønsker vielse andre steder i Danmark enn på Sjømannskirken i Købehavn, kan ofte kan ofte lokale prester bistå. Ta gjerne kontakt med oss ang. alternativer.
Våre egne sjømannsprester i København vil gjerne bistå, men på grunn av høy aktivitet og mange bryllup i København, så er det ikke alltid det lar seg gjøre.

Vi prøver være så fleksibel som mulig m.h.t. dato og tider for vielser utenfor sjømannskirken, men vi strekker ikke alltid til.

I førsteomgang registrer ditt ønske for dato og send inn skjemaet under. Vi sender deg en e-post snarlig etter at vi har sjekket om vi har ledig prest på angitt dato og tid. Så avtaler vi nærmere på e-post.

Her kommer du tilbake til vår bryllupside

Prøvingsattest

Brudeparet kan enkelt søke om prøvingsattest '(erklæring fra brudefolk) i dette skjemaet hos skatteetaten.

Vær oppmerksom på at Prøvingsattesten er kun gyldig i 4 måneder etter dere har mottatt svar.
Opplysningene dere oppgir må være ferske.  Husk at prøvingsattest må være oss i hende senest 1 mnd. før vielsen.

Forloverne skal på sin side sende inn 'Forlovererklæring' fra dette skjemaet
Forloverne trenger ikke å være tilstede i vielsen, men det skal være to vitner utenom prest og brudepar. Dette kan vi ordne).

Priser for vielse

Vielser andre steder i København enn på sjømannskirken og for
resten av Sjælland: NOK  9200

Vielser på Fyn, Lolland og Falster:
NOK 12 000

Vielser på Jylland og Borholm: NOK 15 000
(Overnatting for prest, bompenger er inkludert.)

Musikk

Vi har organist i vielsene som spiller brudemarsjene og akkompagnerer til salmene. CD-spilling og annen elektronisk musikk brukes ikke i Sjømannskirken i København.

Les mer om musikkvalg her