Velkommen til bryllupsfest!

Sjømannskirken Kong Haakons kirke i København er en av de mest populære kirkene å gifte seg i, og det med god grunn. København er Nordens mest romantiske by med flott arkitektur, vennlige mennesker, masse dansk hygge og gode restauranter. I Sjømannskirken i Danmark vier vi både etter norsk og dansk rett.

Vi kan også bistå med vielse andre steder i København, eller i Danmark for øvrig.

Velg tidspunkt for vielsen
Følg lenken under for å reservere ledig tidspunkt for vielse på Sjømannskirken i København, eller for å legge inn foreløpig ønske om tidspunkt for vielse andre steder i Danmark.

Velg dato og tidspunkt her

Kontaktskjema og valg av musikk og servering
Her legger dere inn all kontaktinformasjon, velger musikk til vielsen, og evt. servering etter vielsen.

Send inn kontaktskjema her

Send inn prøvingsattest
Dere må ha prøvingsattest fra skatteetaten for å kunne vies. Prøvingsattesten kan maks være 4 mnd. gammel, og den må være oss i hende senest 1 mnd. før vielsen. Når dere har mottatt prøvingsattesten, laster dere den
enkelt og greit opp som en PDF-fil i skjemaet som dere kommer til ved å trykke på lenke under.

Send inn prøvingsattest her

Tidspunkt for vielser

Våre faste dager for vielser på Sjømannskirken i København i 2023 er onsdag kl.13.00 og kl. 14.30, samt lørdager kl. 12.30, 14.00 og 15.30.
For vielser andre steder i København og Danmark for øvrig, kan dere sende inn datoønske, så avtaler vi nærmere. Fyll ut skjema her.

Vigselsamtalen

Dagen før vielsen har presten en samtale med dere. I samtalen blir vi litt kjent og avtaler de siste detaljene for vielsen.

Vigselsseremonien
Det er den samme seremonien som brukes i kirken i Norge. En vielse varer normalt 20-30 minutter alt ettersom hvor mye man ønsker av sang/musikk eller andre innslag.

Priser for vielse

Vielse på Sjømannskirken i København koster NOK 6500.
Dersom dere ønsker organist koster dette kr 1500,-.

For vielser andre steder i København og resten av Sjælland: NOK  9200.

For vielser på Fyn, Lolland og Falster: NOK 12 000

For vielser på Jylland og Bornholm: NOK 15 000
(Overnatting for prest, bompenger er inkludert.)

Kilometergodtgjørelse kommer i tillegg hvis det er utenfor Sjælland.

Forbønn for borgerlig inngått ekteskap koster det samme som vielse.
Kontakt oss på e-post for nærmere avtale.

Kansellering av vielse:
Ved eventuell kansellering av en vielse mindre enn én måned før den planlagte vielsesdatoen, påløper en avbestillingsavgift på 1500 NOK.

Musikk

Vi har organist i vielsene som spiller brudemarsjene og akkompagnerer til salmene.

Les mer om musikkvalg her

Praktiske tips for bryllupsforberedelsene

Mange stiller spørsmål om lokale frisører, blomsterbutikker, fotografer etc. i forbindelsen med sitt bryllup.

Her finner du litt praktisk informasjon