Dåp

Om du er barn, ungdom eller voksen, så er du velkommen til å bli døpt i sjømannskirken.

Når et barn blir båret til dåp, blir vi minnet om at ingen kan bære seg selv. Gjennom dåpen blir vi en del av et fellesskap som strekker seg over hele verden – og gjennom alle tider. Det er ingen aldersgrense for å bli døpt, men i Norge har det vært en lang tradisjon for å døpe barn. Dåp er en markering der Gud bekrefter deg som sitt barn gjennom alle dager.

For mange handler dåpen om tradisjoner, gode minner, å skape en dag for familien og å ha et punkt i livet som nettopp handler om dét: Livet. For enten man er troende eller ikke, er livet noe forunderlig. En gave. Noe man kanskje ikke kan sette ord på. Om man tviler eller ikke: Alle er velkommen til dåp!

Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål eller for å avtale tid for dåp: miami@sjomannskirken.no. Hvis du bor andre steder i Florida kan det også la seg gjøre at vi kommer til der dere er.