Konfirmasjon

Velkommen som konfirmant ved Sjømannskirken i Miami!

Har du en fremtidig konfirmant i hus? Kjenner du til en tenåring eller to som ønsker å bli konfirmant? Alle ungdommer er velkommen som konfirmant hos oss. Det er vanlig at man konfirmerer seg når man er mellom 14 og 15 år. For å bli konfirmert må man være døpt. Hvis en ikke er døpt så kan vi legger til rette for dåp i forkant av konfirmasjonen.

I konfirmasjonstiden får du lære mer om Gud og deg selv. Vi snakker om livet – på godt og ondt. Samtidig får du stifte bekjentskap med andre jevnaldrende og oss her ved Sjømannskirken i Miami.

Foreløpig tilbyr vi konfirmasjonsundervisning på nett gjennom det godt innarbeidede konseptet Nettkonfirmant (www.nettkonfirmant.no). Dersom vi får en liten gruppe konfirmanter, og forholdene tillater det (jfr covid19), vil vi prøve å legge til rette for minst en felles samling på kirken ila konfirmasjonstiden.

NB: Pr i dag er det usikkert om det blir konfirmantleir for konfirmantene i USA og Sør-Amerika. Dette vil avklares på et senere tidspunkt. Normalt er leiren i februar/mars.

Noen ønsker å følge undervisning hos oss, men ha selve konfirmasjonen i Norge. Dette er mulig å få til og må avtales direkte. Ta kontakt for mer informasjon.

Spørsmål og påmelding sendes til pkv@sjomannskirken.no

Velkommen!

Frist for påmelding nettkonfirmant 2020/2021: 1. oktober 2020