Oppsøkende arbeid

Vi møter mennesker der de er.

Sjømannskirken ønsker å være til stede i verdens hverdag. Vi har aktiviteter og tilbud på kirka, men er også en oppsøkende kirke som møter mennesker i alle aldre der de er. Noen ganger byr livet på utfordringer som gjør at det kan være godt å ha noen å snakke med. Det kan handle om psykisk eller fysisk sykdom, sorg, utfordrende relasjoner eller noe annet. Kanskje trenger du en hjelpende hånd til enklere praktiske ting, noen å gå tur sammen med, eller bare noen å snakke norsk sammen med?

Vi drar på besøk til eldre, syke og eller ensomme som ikke har mulighet til å komme til kirken. Vi besøker også norske innsatte i franske fengsler ved behov.  I tillegg oppsøker vi områder i Frankrikeder det bor nordmenn, da i størst grad Sør-Frankrike, men også i vest og øst. Er du student eller elev i Paris, Normandie eller andre steder og trenger noen å snakke med, så er det bare å slå på tråden. Det er ikke alt vi kan hjelpe med, og heller ikke alle problemer vi kan løse, men kanskje vi kan veilede - eller være en samtalepartner i en utfordrende hverdag.

Ta kontakt med staben hvis du selv ønsker eller kjenner noen som trenger besøk.