Konfirmasjon

Velkommen som konfirmant i Sjømannskirken.

Velkommen som konfirmant i Sjømannskirken i Torrevieja!

Du er velkommen til konfirmasjon uansett om du tror, tviler eller bare er nysgjerrig. I konfirmanttiden får du lære mer om deg selv, Gud og kristen tro. Du får mulighet til å utforske noen av livets mange spørsmål sammen med andre.

Du må være døpt for å bli konfirmert. Selve konfirmasjonen skjer i konfirmasjons-gudstjenesten. Man kan delta i konfirmanttiden selv om man ikke er døpt. Det arrangeres dåp i god tid før konfirmasjonen om man ønsker dette. Det er også mulig å være med i konfirmanttiden uten å bli konfirmert.

Vi møtes til samlinger i Sjømannskirken omtrent annenhver fredag der vi tar opp ulike tema. Disse samlingene inneholder en god blanding av undervisning, samtale og praktiske oppgaver. Vi skal på leir, både her i Sjømannskirken og kanskje til London. Videre innebærer det å være konfirmant å delta med oppgaver i Sjømannskirkens gudstjenester. For å bli konfirmert forutsettes det at du deltar på samlinger, gudstjenester og på øvrige arrangement som står i programmet.

For mer info om konfirmasjonen, kan du ta kontakt med:

Laila Hansen Røksund. Sjømannsprest

lhr@sjomannskirken.no  tlf. +47 553 64 454,  +34 722 124 720