Sjømannskirken has experience and extensive expertise in following up people when accidents and crises strike abroad and on the Norwegian continental shelf.

Contingency for Norwegians abroad

Sjømannskirken's employees are present to meet people in difficult situations. We offer Emergency Response and Crisis Support to companies, shipping companies, educational institutions and organizations.

Sjømannskirken has long experience in following up people when incidents and crises occur abroad. An agreement with Sjømannskirken includes:

• 24-hour Emergency Phone (+47 951 19 181)
  • App for mobile phone «Nødnummer».
  • Crisis support and debrief after the incident, individually and/or in groups for all affected.
  • Support for crisis management in psychosocial follow-up.
  • Advice and guidance in following up the incident.
  • Sjømannskirken can, by further agreement, assist the company in following up those involved afterwards, including next of kin.
  • Visits at hospitals.
  • Sjømannskirken can facilitate memorial services.
  • Advice and guidance on contingency plans, peer support scheme, and support phone and center for next of kin if needed.
  • Regular professional seminars in emergency preparedness and crisis support.
  • «Næringsnytt» with updated information about Sjømannskirken's services.

Sjømannskirken is a proud partner with these 220

Feel free to explore the rest of our website (in Norwegian)

Emergency Phone

Open 24/7 for Norwegians abroad and their next of kin

Pio Kurs

PIO kurs PIO kurs

Vil du gi dine ansatte mer trygghet i møte med mennesker i krise? Sjømannskirken holder kurs for bedrifter med fokus på psykososial beredskap - ivaretagelsen av mennesker som står i en krise.

Yvonnejordalpiokur

PIO kurs på Bryne

PIO-kurset "Pårørende - Informasjon - Omsorg" er et kurs i å møte pårørende og etterlatte i en ulykkessituasjon.

Pio Kurs 1

På forespørsel PIO-kurs på Sunnmøre