Sjømannskirken i din menighet

Se hva vi kan samarbeide om!

DETTE KAN VI TILBY DERES MENIGHET
GUDSTJENESTESAMARBEID: Med bidrag i gudstjenesten eller ved kirkekaffen. Preken og/eller informasjon. Vi bidrar også på utsendelsesgudstjenester for nye medarbeidere i Sjømannskirken.
Last ned brosjyre her
NETTKONFIRMANT: Sjømannskirken har et nettkonfirmantprogram med ti leksjoner, som et supplement til menighetens eget undervisningsopplegg.

SJØMANNSKIRKEKONFIRMANT: Som en valgmulighet ved siden av menighetens egne interessegrupper.

INSPIRASJONSBESØK og foredrag: Formiddagstreff, temakvelder, menighetsfester med korte foredrag og fortellinger om og fra Sjømannskirkens arbeid

ARTIKLER og nyhetsstoff til menighetsblad: Kanskje har menigheten utsendte medarbeidere i Sjømannskirken som andre vil høre om?

TURER til en sjømannskirke.

TRYGGHET om at vi er tilstede for menighetens medlemmer når
de er i utlandet.

BISTAND i beredskapsplanlegging: Sjømannskirken har spesialkompetanse på kriseberedskap

HVA ØNSKER VI FRA DERE?
Hjelp til å gjøre menigheten OPPMERKSOM på vår virksomhet som
en frivillig organisasjon med en medlemsordning og givertjeneste

Forbønn for arbeidet og at menigheten følger opp Kirkemøtets anbefaling om et årlig TAKKOFFER til Sjømannskirken - kirkens eget utenlands arbeid

NYTTIGE LENKER:
Beredskapstelefon for nordmenn i utlandet
Frivillig i Sjømannskirken
Ressurser

Ta kontakt for å knytte tettere bånd mellom menigheten og Sjømannskirken.

TAKK for samarbeidet, håper dere vil være med videre.

Samarbeidspartnere

Sjømannskirken samarbeider tett med menigheter, prostier, bispedømmer og de kirkelige organ, samt organisasjoner som KFUK/KFUM, Kirkens Nødhjelp, Søndagsskoleforbundet, IKO og K-stud.

Samarbeid med Den norske kirke

Sjømannskirken og Den norske kirke har alltid
hatt sterke bånd til hverandre. Samarbeidet ble
først formalisert på Kirkemøtet i 1989.

Sjømannskirken ønsker å være et kirkelig, kulturelt og sosialt

møtested for alle nordmenn i utlandet. Sjømannskirken har
kompetanse på beredskap og rådgivning, og finnes i alle
verdensdeler.