Nattevandrerne

Norsk ungdom møter fyll, dop og prostitusjon på Syden-ferie. Men også gratis drikkevann og omsorg.

27. jun 2016 kl 10.35

På nattevakt i Magaluf

Hver sommer kommer skrekkhistoriene om ungdom på fylla i Syden. Men er det så ille? Finn ut gjennom disse voksne, som bruker sommerferien sin på å være til stede for ungdommene.

Mange ungdommer har nå sin første ferietur uten foreldre. Her skaper de minner for livet - vi gjør det vi kan for at de skal sitte igjen med GODE minner.

Det er ganske mange opplevelser som ungdommer har her som de definitivt ikke vil fortelle til mamma og pappa! Men de trenger likevel noen å snakke med. Da er det fint at de har andre voksne å gå til.

Mange ungdommer får pushet grensene sine langt når de er på aleneferie. Hør nattevandrerne om noe av det de unge opplever.

I sommer er det vannutdeling i Magaluf fra 25.juni-6.august.

Dette arbeidet blir også gjort i Ayia Napa fra 9. juli til 19. august i samarbeid med Svenska Kyrkan.

For å kunne fortsette vårt arbeid for unge, behøver vi din støtte. Takk!

Støtt Sjømannskirkens arbeid du også, slik at vi kan være til stede for nordmenn i utlandet som trenger omsorg og trygghet!

Støtt arbeidet vårt

kr
Les mer om skattefradrag i Norge her