Konfirmantleir i London

Bli konfirmant i Sjømannskirken du også!

Velkommen som konfirmant i Belgia, Nederland og Luxembourg

Hva skjer i konfirmant-tiden i 2023-24?

Undervisningssamlinger
Det blir tre undervisningssamlinger på høsten og tre på våren.

Gudstjenester
Å være konfirmant er ikke bare teori, det er også praksis. Som konfirmant er du med på ulike typer gudstjenester gjennom hele året.

Konfirmantleirer
Høydepunktet for mange konfirmanter er å dra på leir! Hovedleiren vil gå til Sjømannskirken i London. Vi vil også få til en bli-kjent-tur på høsten.

Konfirmantgudstjeneste
Konfirmasjonsåret avsluttes med en høytidelig og fin festgudstjeneste der alle konfirmantene blir bedt for og blir sendt ut i livet igjen med alle gode ønsker.

Undervisningssamlinger
Det vil bli to undervisningssamlinger på høsten og tre på våren. Det vil skje regionsvis, fem samlinger i Rotterdam (for Nederland og Tyskland) og fem samlinger i Brussel/Waterloo (for Belgia). Konfirmantene skal også delta på seks Gudstjenester i tillegg til gudstjenesten på London-leiren og konfirmasjonsgudstjenesten. Tid og sted for konfirmasjonssamlingene kommer vi tilbake til.

Jeg er ikke døpt - kan jeg allikevel være med?
Du er hjertelig velkommen til å delta i konfirmantopplegget i sjømannskirka selv om du ikke er døpt. Men dåpen er en forutsetning for å delta i den avsluttende forbønnshandlingen på konfirmasjonsdagen. Du har god tid til å tenke på hva du selv vil gjøre. I kirkene rundt om i verden og i Norge er det hvert år er det noen konfirmanter som velger å bli døpt i løpet av konfirmasjonsåret.

Påmelding & betaling
Konfirmantopplegget koster 100 euro. Deltagelse på turen til London koster i tillegg 300 euro. Dette inkludere reise tur/retur, full kost og losji. Betalingsskjema for du tilsend når du har meldt deg på. Frist for påmelding og betalinger er september. Det må også leveres kopi av pass og kopi av dåpsattest. (Du laster opp disse dokumentene direkte i påmeldingskjemaet.)

Vi ønsker at konfirmanttiden skal være tilgjengelig for alle som ønsker det, uavhengig av økonomiske forhold. Vi oppfordrer derfor alle som har behov for oppdeling av innbetaling eller økonomisk støtte til å fylle ut skjemaet i lenken nedenfor.

Vi gleder oss til å se deg!

Thomas Erlandsen

Sjømannsprest Thomas Erlandsen

+4755364321 +32455101053 ter@sjomannskirken.no
Liv Helga Hammeren Fure

Diakonal medarbeider Liv-Helga Hammeren Fure

+31647835312 +4790654286 lhf@sjomannskirken.no

DATOER Å MERKE SEG

Informasjonsmøte

20.september kl. 18.00

PRESENTASJONSGUDSTJENESTEN
Søndag 1. oktober i Sjømannskirken i Rotterdam (Nederland- og Tyskland-konfirmanter)
Lørdag 7. oktober, Luxembourg
Søndag 8. oktober i Brussel (Belgia-konfirmanter)

Fra konfirmasjonstur til London

TUR OG LEIR
Tur: fredag 29. september til søndag 1. oktober blir det en felles bli-kjent-tur.
Londonleir: Datoer er ikke landet ennå, men det er fra en torsdag til en søndag i mars 2024.

Fra konfirmasjonstur til London

KONFIRMASJONSSEREMONIEN

Påsken 2024 i Sjømannskirken i Rotterdam (Palmesøndag eller Påskedag)
Lørdag 25. mai 2024 i Brussel klokken 11:00
Lørdag 25. mai 2024 i kapellet inne på Shape/NATO-basen i Mons kl. 15:00

Filer
Last opp bilde av passet ditt
Last opp bilde av din dåpsattest
Last opp et bilde av deg selv
Foresatte
Tillatelser
Kan konfirmantens navn og bilde offentliggjøres i forbindelse med konfirmasjonstiden? (Nettsider, bønnekort, aviser, Facebook)
Nyhetsbrev om hva som skjer på kirken, åpningstider og annen relevant informasjon.