Dette gjør vi

begravelse

begravelse og minnestund

I Sjømannskirken er det plass til både glede og sorg. Når noen er død, kan det være godt for oss å samles. Sjømannsprestene bidrar gjerne med gravferd på norsk. Vi kan også bistå med minnemarkeringer ifbm. dødsfall eller andre hendelser.

Jul

Velkommen til Juletrefest

Velkommen til juletrefest fredag 27.12.

Hamburg Leilighet

Overnatting

Trenger du overnatting i Hamburg? Vi i Sjømannskirken leier ut en liten leilighet til besøkende.

Bilde2 Hamburg M Barn

Småbarnstreff

Jevnlig samles småbarnsfamilier til vafler, lek og sang. Ta kontakt med oss i kontaktskjemaet under, så legger vi deg til i WhatsApp-gruppen for småbarnsfamiliene.

Bedriftslunsjen Sin D

Bedriftslunsj

12. september fra kl. 12-14 ønsker vi velkommen til bedriftslunsj i Sjømannskirken. En ypperlig anledning til å knytte kontakter med andre nordmenn i Hamburgområdet.

Pris: 15 EUR per person

Litteraturgruppa 16X9

Litteraturgruppe

Da er du velkommen til vår litteraturgruppe. Den 2. torsdag hver måned (se kalender for datoer) samles litteraturgruppa for å samtale om en felles bok de har lest.

Denne høsten leser vi disse bøkene:
12.09: En nasjon i sjakk (Johan Høst)
10.10: Skråpånatten (Lars Mytting)
14.11: Film: La elva leve
12.12: Julefilm

Bord

Velkommen til Middag for alle

Velkommen til å spise middag i hyggelig selskap med andre nordmenn i Hamburg. Noen torsdager serverer vi middag med dessert. Menyen består som regel av typisk norske retter, og den aktuelle dagens meny annonseres i nyhetsbrev, på nettside og sosiale medier.

Hilde Strikker

Kreativ mandag

Hver mandag møtes vi til noen hyggelige timer med håndarbeid, vafler/kake og kaffe og en hyggelig prat. Sammen forbereder vi den store julebasaren.

Tacofredag

Tacofredag - for unge voksne

Studenter og unge voksne (mellom 18 og 35 år) ønskes velkommen til tacofredag fredag 20.9 og 25.10 fra kl. 19.

Pris 8 Euro

Kirkerommet

Gudstjeneste

Ca. annenhver søndag feirer vi norsk gudstjeneste kl. 11 i Hamburg. For oversikt over når gudstjenestene er, sjekk vår kalender. Etter hver gudstjeneste er det kirkekaffe. Velkommen til gudstjeneste i Sjømannskirken i Hamburg

Dåp

Velkommen til dåp i Sjømannskirken!

konfirmanter1

Konfirmant i Tyskland

Konfirmant til høsten, men bor i Tyskland?

Brudebukett

Bryllup

Sjømannskirken er stedet for å skape fine bryllupsminner!

20210430 101620

Kiosk

Det er et lite utvalg med norske varer om sommeren. Vi har fiskeboller, makrell i tomat og leverpostei blant annet.

Hva skjer i kirken?