Bryllup

Sjømannskirken er stedet for å skape fine bryllupsminner!

Vi ønsker velkommen til en flott kirke og en stemningsfull vigsel. Alene, eller sammen med familie og venner, vil vi gjøre vårt for at det skal bli en minnerik dag!

Ved forespørsel om bryllup trenger vi:
◦Brudeparets navn
◦Adresse
◦Telefon (begges mobilnummer)
◦Ønsket dato og klokkeslett for vigsel
◦E-postadresse

Prøvingsattest
Den fås ved henvendelse til lokalt folkeregister. Attesten må ikke være eldre enn 4 måneder på vigselstidspunktet. Når dere har mottatt prøvingsattest, sendes en kopi til Sjømannskirken innen 2 uker før vielsen.

En kopi sendes enten på:
e-post: hamburg@sjomannskirken.no
Adresse: Ditmar-Koel-Str. 4, 20459 Hamburg, Deutschland

NB! Originalen må tas med til vigselsamtalen.

Vigselsamtalen
Vigselsamtalen finner vanligvis sted dagen før vielsen. Samtalen varer ca. en time og inneholder bl.a. en gjennomgang av alt det praktiske rundt selve vigselen.  Her vil det også være naturlig å samtale om hva det innebærer "å elske, ære og å bli trofast hos hverandre i gode og onde dager...."

I følge tysk lov har vi bare lov til å vie par som ikke er tyske. Dersom den ene av brudefolkene er tysk statsborger, må vigselen først skje borgerlig (på Standesamt). Deretter kan det forettes forbønnsgudstjeneste for borgerlig inngått ekteskap ved Sjømannskirken.

Hva koster det?

Det koster €700 å gjennomføre denne kirkelige handlingen i Hamburg.

Beløpet settes inn på konto 8220 02 83402 i Sparebanken Pluss.

Vær vennlig og skriv Hamburg, dato for vielsen samt navn på brudeparet.

Beløpet skal være på konto senest en måned før vielsen.

Velkommen til å gifte dere i Sjømannskirken!

Bryllup i New York, USA

Spørsmål og svar om bryllup

Kan vi gifte oss utendørs? Må begge være norske statsborgere? Finn svar på dine spørsmål her.

Bryllup København006

Bryllupsmarsjer

Hør opptak av 30 brudemarsjer som kan være aktuelle i bryllupet deres.

Bryllup i utlandet

Velkommen til å gifte dere i Sjømannskirken!