Lørdagsskolen og Byggeklossen

BYGGEKLOSSEN – FOR DE MINSTE:

«Jeg gikk en tur på stien» «Buggi Buggi» «Olle Bolle» og «Krokodillesangen»

Byggeklossen er et tilbud til barn mellom 0-4 år annenhver lørdag kl.10.00-12.00.

Sammen med foreldrene synger barna norske barnesanger, hører eventyr og prater litt. Kanskje vi lærer hva tallene er på norsk, hva dyrene heter eller kroppens mange ledd?

Byggeklossen er et sted hvor barna kan bruke og lære norsk, og samtidig finne et sosialt samlingssted for foreldre og barn med norsk bakgrunn, der det også er flere som snakker språket.

Har dere spørsmål; ta kontakt med leder Angela Shury Smith

Prisen er £100 per år. Innbetalingen deles opp i to bolker, 1 pr semester.

Velkommen!

LØRDAGSSKOLEN – FOR SKOLEBARN:

Lørdagsskolen er et tilbud for barn fra 4 år og oppover annenhver lørdag kl.10.00-12.00

Lørdagsskolen har fokus på at barna skal få snakke norsk, lære å lese norsk og bli kjent med norsk kultur og historie. Ikke minst møter man barn og voksne med liknende bakgrunn og får bygge et sosialt fellesskap der norsk språk er en del av det vi samles om. Det er primært engelsk-norske barn som kommer, men alle som har lyst å lære norsk eller holde kontakt med det norske er hjertelig velkommen.

Elevene blir fordelt i to klasser etter alder og nivå. Hvert semester tar man opp et tema som belyses ut fra klassenes alderstrinn-Like viktig som å lære språk, er det å formidle norsk kultur og tradisjon. Vi baker pepperkaker til jul, lærer norske sanger og feirer 17. mai.

Har dere spørsmål; ta kontakt med leder Angela Shury Smith

Lørdagsskolen finansieres gjennom egenbetaling. Prisen er £200 per år for lørdagsskolen  Innbetalingen deles opp i to bolker, 1 pr semester.

Byggeklossen og lørdagsskolen skjer parallelt og er lagt opp slik:

Kl.10.00-11.00: Bolk 1
kl.11.00-11.30: vaffelpause med pauseprogram
kl.11.30-12.00: Bolk 2

Fra kl.12.00 selges det lunch til £2,50 for barn og £5 for voksne. Dette er valgfritt, men alle er selvfølgelig velkomne!

Foreldrene på lørdagsskolen samles gjerne i leseværelset til kaffe og prat mens barna har undervisning. Foreldrene utfordres også til å bidra med vaffelsteking.

Datoer for Byggeklossen og Lørdagsskolen våren 2024:
13.januar
27.januar
10.februar
24.februar
9.mars
23.mars
6.april
20.april
4.mai
   17.mai - bli med på stor feiring i
         Sjømannskirken og
Southwark Park!
NB! Ikke Lørdagsskole/Byggeklossen 18.mai!
1.juni
15.juni - Sommeravslutning

NB! ENDRINGER KAN FOREKOMME

Det er nå noen ledige plasser i noen klasser på Lørdagsskolen og Byggeklossen.
For ønske om påmelding - send e-post til leder Angela Shury Smith med de aktuelle opplysningene - se liste under, så vil hun ta kontakt dersom det er plass i ønsket klasse.

NØDVENDIGE OPPLYSNINGER:
*Foresattes navn
*E-postadresse
*Telefon
*Foresattes adresse
*Postal Town
*Postal Code

Velg så de aktuelle opplysningene under:

LØRDAGSSKOLEN
BARN 1: