MILK - minilederkurs

MILK 2023/2024!

I høst starter vi opp MILK – minilederkurs! Dette er et ledertreningskurs for ungdommer mellom 15-17 år og vi inviterer spesielt tidligere konfirmanter!

Lederkurs – hvorfor?

• Du møter andre ungdommer og har det gøy
  • Du bruker tid med venner
  • Du lærer mer om å være kristen og blir tryggere i troen
  • Du lærer om hva du er flink til
  • Du kan få betre selvtillit
  • Du kan finne svar på spørsmål du lurer på
  • Du får bety noe for andre
  • Du lærer å ta ansvar
  • Du finner ut mer om å leve i et kristent fellesskap

Veldig mange opplever at MILK-kurset gjør noe med dem, at de lærer noe de ikke kunne fra før, at de får tenkt over ting de ikke har tenkt på tidligere, at de blir utfordret i troslivet og at de utvikler seg som menneske og leder. Når man har deltatt på kurset får man et kursbevis.

Hvor og når:

Kurset går over to semestre med samlinger ca 1 gang i måneden.

Høstens program blir slik:

10.september - Velkommen til MILK, introsamling
Lørdag - 7.oktober kurs
Lørdag - 4.november kurs
Søndag - 3.desember kurs og juleavslutning sammen med konfirmantene

Vi har også planer om å reise på tur, mer info om dette og vårens program kommer senere.

Det blir også praksis – da kan du være med på konfirmantleir og andre ting som skjer på kirken.

Kurset er utarbeidet av KFUK/KFUM, og legger vekt på prinsippet "Å gjøre - mer enn å høre".

Pris: £ 100

Hvis du har spørsmål om kurset, eller lyst å være med ta kontakt med Ingeborg Julie Tjelle, itj@sjomannskirken.no