Kroningspod mai 2023

Det er duket for kroning og folkefest, og Sjømannskirken i London er ute med en rykende fersk kronings-podcast i to episoder! Med Sjømannsprestene Dag Magnus Hopstock Havgar og Ellen Marie Skillingstad.

London, Storbritannia og Sjømannskirken forbereder seg til kroningshelg.

I første episode av Sjømannskirken i London sin podcast kan du lære mer om hvordan en manns død henger sammen med hvorfor kroningen av Charles og Camilla finner sted akkurat i Westminster Abbey. Hør den her!

I andre episoden tar Sjømannskirkens uoffisielle hoffreporter, Dag Magnus, oss med videre igjennom en seremoni som er spekket med riter og symboler - med røtter tilbake til år 973. Han forklarer de tre stolene, hvorfor Charles blir pakket inn underveis i handlingen og blir gitt ni ulike ting med gammel betydning. Og mye, mye mer. Hør den her!

God fornøyelse!

Innspillingsdato: 2. mai