Inger og William Ginsberg Library - det norske biblioteket i New York.

I andre etasje i Sjømannskirken i New York finner du Inger og William Ginsberg Library. Rommet er et av husets vakreste rom og rommer en innholdsrik norsk boksamling.

Vi har et utvalg barnebøker, tegneserier, oppslagsverk, sjøfartshistorie og sjømannskirke-historie, og ikke minst, en stor samling norsk skjønnlitteratur på norsk.

Utlån
Alle våre bøker, så nær som noen av de aller eldste bøkene, er tilgjengelige for utlån. Biblioteket er åpent i kirkens åpningstider. Ta kontakt med en av staben for spørsmål.

Gi oss bøker?
Store deler av vår samling er basert på donasjoner, noe vi er svært takknemlige for. Det mest interessante for oss er ny, norsk skjønnlitteratur og sakprosa og nye, norske barnebøker i god stand.  Vi har dessverre begrenset plass, så vi kan ikke ta imot bøker som det ikke er stor interesse for.

Ønsker du å gi oss bøker, send oss en e-post eller ring oss på +1 212 319 0370.