Dåp

En stor begivenhet!

Velkommen til dåp i Sjømannskirken enten du er voksen, ungdom eller du kommer med ditt nyfødte barn! Hjertelig velkommen!

Dåpen er en vakker seremoni hvor vi bekreftes som uendelig verdifulle for Gud. Vi som fellesskap får tydeliggjort det ansvaret vi har for hverandre - vi hører sammen. I dåpen tar Gud imot oss som sine barn og gir oss å høre til i hans kirke.

Vi kan ha dåp i søndagens gudstjeneste kl. 11. Det er dåp stort sett hver søndag. I juni, juli og august er det gudstjeneste annenhver søndag. Vi kan også ha en egen dåpsgudstjeneste på en hverdag.

I forkant av dåpen avtales et møte med den presten som skal ha gudstjenesten den aktuelle dagen. Da har vi muligheten til å bli litt kjent og vi øver på de praktiske i gudstjenesten.

Sjømannskirken ønsker også å bidra til trosopplæring gjennom oppveksten. I tillegg til gudstjenester og konfirmasjon, har vi familiesamlinger en gang i måneden.

For å booke dåp send en e-post til newyork@sjomannskirken.no eller ringe +1 (212) 319-0370.

Etter at det er gjort avtale om dåp, sender vi dåpsmelding som dere fyller ut.