Kulturarrangementer

Velkommen til den norske kulturkirken i New York!

Som norsk kirke i New York er vi stolte av at Sjømannskirken er en naturlig arena for ulike kunst- og kulturarter. Dette gjelder både for norske og skandinaviske utøvere som bor i New York og for de som besøker byen for en kortere periode.

De siste årene har kunsterne som Morten Abel, Marit Larsen, Mari Boine, Karin Krog, Linn Ullmann, Karl Ove Knausgård, deLillos, Odd Nordstoga, Anne Grete Preus, Bjørn Eidsvåg, Janove Ottesen, Knut Reiersrud, Lars Saabye Christensen, Helene Bøksle, Vidar Busk, Bjarte Hjelmeland, Arne & Carlos og mange andre gjestet Sjømannskirkens kulturprogram.

Hvordan arrangere en konsert i Sjømannskirken i New York?
Dersom du er utøvende musiker, vokalist, danser, artist, forfatter, e.l., og enten bor i New York eller planlegger å reise til New York, vil vi svært gjerne komme i kontakt med deg. Send oss aller helst en e-post med en presentasjon av deg selv, og litt informasjon om når du planlegger å være i New York. Vi ser gjerne på muligheten for alt fra en kort opptreden til konsert/forestilling eller forfatterpresentasjon.

Hvordan stille ut i Trygve Lie Gallery?
For mer informasjon om Trygve Lie Gallery, og hvordan du kan gå frem for å stille ut din kunst i New York, klikk her. Søknader vurderes normalt i februar/mars for høstprogrammet og i september/oktober for vårprogrammet.

Kontaktperson
Dersom du har spørsmål om det kulturelle tilbudet ved Sjømannskirken i New York, ta kontakt med Christian L. Stahr på e-post cls@sjomannskirken.no