Ofte stilte spørsmål

På denne siden har vi samlet svar på de oftest stilte spørsmålene om overnatting på Sjømannskirken i New York.

1. Hvor mye koster det?

$200-290 pr. leilighet pr. natt med inntil to personer. Ulike pris ut i fra størrelse

Ekstra for voksen pr. natt: $60.

Ekstra for barn fra 5-17 år pr. natt: $30.

Gratis for barn under 5 år.

Eksempel på utregning:

«To voksne og to barn på 6 og 18 år vil bo i tre netter»

Pr. natt: 290+30+60= $380

For tre netter: 380x3= $1140

Finner du ikke svar på det du lurer på?

Send oss gjerne en e-post: booking.newyork@sjomannskirken.no

2. Hvor store er leilighetene?

Mellom 25 og 90 kvm.

3. Hvor mange senger er det i leilighetene?

To, tre eller fire senger. I noen leiligheter er det sovesofa. Det settes inn sammenleggbare ekstrasenger ved behov.

4. Er det dobbeltseng eller enkeltsenger?

De andre leilighetene har «twin size» senger, 90x200 cm. På ett rom er det en romslig køyeseng. I en annen er det to dobbeltsenger i hvert sitt rom.

5. Serveres det frokost i kirken?

Nei. Det er kjøkken i alle leilighetene slik at man kan ordne seg mat selv. Vi har hjemmebakt grovbrød til salgs i butikken vår. For norske ganer er det kanskje det beste brødet man får kjøpt på Manhattan! Det er flere dagligvareforretninger i nærheten.

6. Kan man komme til leiligheten uten å gå i trapper?

Ja. Kirken har universell utforming. Man trenger ikke å benytte trapper for å komme inn i kirken eller til leilighetene. Det er heis til alle etasjer.

7. Hvilken ordning er det for avbestilling?

Ved avbestilling innen 30 dager før ankomst, tilbakebetales leiebeløp minus $100.
Ved avbestilling mellom 29 og 7 dager tilbakebetales 50% av leiebeløpet.
Fra og med 6 dager før ankomst blir det ingen tilbakebetaling.

8. Ligger kirken i et rolig og trygt område?

Vi kan selvsagt ikke garantere noe, men området kirken ligger i, regnes som trygt. Det er en relativt rolig og stille gate. I avenyene i hver ende av gaten er trafikken større. Bilstøy og sirener må man regne med når man bor sentralt på Manhattan.

9. Er det trygt å ta subway?

Med tanke på hvor mange som tar subwayen, anser vi det som trygt. Vi anbefaler at man står midt på perrongen når man venter på subwayen.

10. Hvordan kommer man seg kollektivt fra flyplassen til kirken?

Følg lenken på forsiden for booking for tips om transport. Der ligger det en detaljert beskrivelse av hvordan man kommer seg til kirken fra flyplassene Newark og JFK.

11. Har dere forslag om andre plasser å bo?

Vi kommer ikke med hotellanbefalinger, men kan opplyse om at de nærmeste hotellene i vårt nabolag er Pod 51 og Hilton Garden Inn. Det første har noe enklere standard enn det andre. Søk på Hotels.com eller Booking.com.