Konfirmasjon

Vi tilbyr konfirmasjonopplegg for ungdom i Sveits og Italia

Påmelding til konfirmasjonsåret 2023-2024

Hvert år konfirmeres flere ungdommer i Sveits og i Italia. Som konfirmant i Sjømannskirken følger ungdommene nettundervisning i kombinasjon med enkelte treff. I Norge er det vanlig at man konfirmeres det året man fyller 15 år. Vi ønsker nå et nytt kull med ungdommer velkommen som konfirmanter tilknyttet sjømannskirken i Sveits og Italia. Flere av konfirmantene blir konfirmert i Norge, mens de fleste som bor i Sveits blir konfirmert i Genève og Zürich.

Som konfirmant i Sjømannskirken i Sveits og Italia følger du nettundervisning med til sammen 10 undervisningsleksjoner, og så prøver vi å få til noen treff i Genève og i Zürich (i forbindelse med julemarkedene og gudstjenestene vi har).

Vi vil også få til 1 eller 2 turer med konfirmantene. Et høydepunkt i konfirmantåret er  turen til London i mars.

På konfirmantleiren i London møter vi konfirmanter fra andre steder i Europa. Konfirmasjonsdagen i Genève blir i mai 2024. Prisen for å være konfirmant tilknyttet sjømannskirken i Sveits og Italia er todelt:

1. Påmeldingsavgiften til nettundervisningen (faktura for sjømannskirken i Norge) koster kr 300.
  2. Til leirene betaler hver familie reise og en del av oppholdet.

Ta kontakt med prest Dag Eidhamar: dei@sjomannskirken.no

Påmeldingsfrist til konfirmasjonstiden: 30. september